fallback

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

Hyundai и Kia са лидери, Tesla едва успява да попадне в Топ 10

Скоростта, с която се зарежда една електрическа кола, става все по-важен показател за шофьорите. Затова и автомобилните производители рекламират способностите на своите модели да се зареждат с все по-високи скорости, като някои модели на пазара могат да черпят близо 300 киловата от съвместимо зарядно устройство.

Но цифрата в киловати – колкото и впечатляваща да е в някои случаи, не разкрива цялостната картина, тъй като пробегът на едно електрическо превозно средство се влияе и от други фактори, като теглото и ефективността му. Ето защо Edmunds пое по различен път с новия си тест за зареждане на електромобили. В него 43 различни модела трябваше да дадат най-доброто от себе си, за да презаредят батериите си по отношение на добавени мили за час.

В крайна сметка се оказа, че Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (моделна година 2024) е най-бързо зареждащият се електромобил на американския пазар днес, оглавявайки списъка с впечатляваща скорост на зареждане от 868 мили/час. Повече натрупани мили за всеки час зареждане означава по-малко време, прекарано на зарядното устройство и повече време на пътя.

На второто място се нареди Kia EV6 Wind RWD (моделна година 2022) със 769 мили/час, следван от версията със задвижване на четирите колела на Hyundai Ioniq 6 - 764 мили/час. Всъщност списъкът с топ 10 включва шест модела от портфолиото на Hyundai Motor Group, включително Genesis Electrified G80, който е на осмо място с 588 мили/час.

The definitive guide to fast-charging speeds

Най-бързо зареждащата се Tesla, според методологията на Edmunds, е Model 3 Long Range (2023 година), който постигна скорост на зареждане от 569 мили/час. Следващата Tesla в списъка е 2021 Model Y Long Range с 20-цолови джанти, който се намира на 14-та позиция с 538 мили в час. Model S Plaid (2021 година) е на 16-то място с 530 мили/час.

Porsche и Mercedes-Benz успяха да влязат в списъка с топ 10 с Taycan 4S (2020 година), който е на четвърта позиция с 690 мили/час, докато EQS 450+ си осигури седмо място с 593 мили/час.

В случая изчислението за мили на час за зареждане се извършва чрез разделяне на средната мощност на зареждане (в киловати) на тестваната от Edmunds стойност на потреблението (киловатчаса, използвани за всеки сто изминати мили, или kWh/100 мили) и след това резултатът се умножи по 100 за достигане на показателя мили/час единици.

fallback
  • #6
    q ( преди 1 година )
    Статия от Пепита за Гошета. Хюндай ама въобще не са си платили за тази теоретична измислица. Истинските тестове (Като тези на Бьорн Ниланд) са показателни.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Мощността на зареждане за повечето, ако не и за всички, превозни средства също значително се забавя над 80%, така че често е най-добре да изключите в този момент и да освободите тази станция за зареждане за следващия човек.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Защо Edmunds тестват средна мощност на зареждане от 10% до 80%?Започвайки с ниско ниво на зареждане на батерията от 10%, позволява на батерията на автомобила да има достатъчен капацитет, за да приеме голям поток от енергия. Като спрете до 80% състояние на зареждане, спестявате цялостния живот на батерията и поддържате по-добре нейната дългосрочна производителност. Мощността на зареждане за повечето, ако не и за всички, превозни средства също значително се забавя над 80%, така че често е на
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Така става когато статията е написана от технически неподготвен човек, а е преписана от огромна статия, която няма как да публикуват цялата. Затова са пропуснали най-важната информация, която да даде контекст на класацията. Хубавото е че се учат и гледам че в съседната статия вече са започнали да уточняват разликата между луксозни и премиум автомобили, защото не е едно и също. В случая класацията е за зареждане от 10 до 80%, а не за максимална скорост за зареждане. Ще свикнат, това са ново
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е малко подвеждащо, защото никоя от тези коли не може да зареди от 0-5% до 95-100% с тази скорост. Тази скорост се поддържа само в идеални условия за около половината капацитет на батерията. По-добре щеше да е дадат и средната скорост на зареждане, заедно с максималната. Или поне диапазона в който е актуална максималната
  • #1
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла пак са на опашката.
fallback
Последни