fallback

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

Hyundai и Kia са лидери, Tesla едва успява да попадне в Топ 10

Скоростта, с която се зарежда една електрическа кола, става все по-важен показател за шофьорите. Затова и автомобилните производители рекламират способностите на своите модели да се зареждат с все по-високи скорости, като някои модели на пазара могат да черпят близо 300 киловата от съвместимо зарядно устройство.

Но цифрата в киловати – колкото и впечатляваща да е в някои случаи, не разкрива цялостната картина, тъй като пробегът на едно електрическо превозно средство се влияе и от други фактори, като теглото и ефективността му. Ето защо Edmunds пое по различен път с новия си тест за зареждане на електромобили. В него 43 различни модела трябваше да дадат най-доброто от себе си, за да презаредят батериите си по отношение на добавени мили за час.

В крайна сметка се оказа, че Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (моделна година 2024) е най-бързо зареждащият се електромобил на американския пазар днес, оглавявайки списъка с впечатляваща скорост на зареждане от 868 мили/час. Повече натрупани мили за всеки час зареждане означава по-малко време, прекарано на зарядното устройство и повече време на пътя.

На второто място се нареди Kia EV6 Wind RWD (моделна година 2022) със 769 мили/час, следван от версията със задвижване на четирите колела на Hyundai Ioniq 6 - 764 мили/час. Всъщност списъкът с топ 10 включва шест модела от портфолиото на Hyundai Motor Group, включително Genesis Electrified G80, който е на осмо място с 588 мили/час.

The definitive guide to fast-charging speeds

Най-бързо зареждащата се Tesla, според методологията на Edmunds, е Model 3 Long Range (2023 година), който постигна скорост на зареждане от 569 мили/час. Следващата Tesla в списъка е 2021 Model Y Long Range с 20-цолови джанти, който се намира на 14-та позиция с 538 мили в час. Model S Plaid (2021 година) е на 16-то място с 530 мили/час.

Porsche и Mercedes-Benz успяха да влязат в списъка с топ 10 с Taycan 4S (2020 година), който е на четвърта позиция с 690 мили/час, докато EQS 450+ си осигури седмо място с 593 мили/час.

В случая изчислението за мили на час за зареждане се извършва чрез разделяне на средната мощност на зареждане (в киловати) на тестваната от Edmunds стойност на потреблението (киловатчаса, използвани за всеки сто изминати мили, или kWh/100 мили) и след това резултатът се умножи по 100 за достигане на показателя мили/час единици.

fallback
  • #26
    1756 ( преди 1 година )
    Аре, адвоката на тесла та, ти май дежуриш в сайта..... Тесла е... Ти "колата"
  • #25
    PLAID ( преди 1 година )
    #16 Аaнджак. В БГ и навсякъде другаде (за момента) DC-тата са на 400 волта, а там най-бързо пълни TESLA. И най-безпроблемно (Plug&Charge; няма приложения, няма чип карти, банкови карти, QR кодове, нам си кво). Това, че си скапваш батерията е партенка, тръгнала от първите коли без читаво термоуправление като Leaf. Батерията НЕ се скапва от бърз заряд (доказано от таксита, зареждани само така). Батерията се скапва от прегряване, а най-доброто охлаждане е пак при TESLA и се нарича Octovalve.
  • #24
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,5 секунди е закачането на кабела,но следва поне час подсмърчане и лоши погледи към автомобилите с ДВГ,който профучават покрай теб докато чакаш да ти се зареди тостера.
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Освен това при светване на лампа за резервата което обикновено става когато останеш с 20% гориво, не зареждаш а чакаш да свърши напълно? При навлизането на електромобилите и понятието зарядна станция ще си промени значението. Това няма да е точно конкретно място на което си принуден да отидеш специално, а ще е онова устройство което стои до паркомястото ти където и да си спрял. Пред къщи или на работното място. Зарядни тип бензиностанция няма да съществуват.
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    "не се налага да планирам и да спирам принудително...без да внимавам да не падне под 10%... без да се налага да плащам с карта" "Времето, прекарано по бензиностанциите / зарядните, е загубено (независимо дали съм И гладен, И ми се ходи до тоалетната), защото е по принуда. " Да видя дали правилно съм те разбрал. Не желаеш да губиш 5 секунди за включване на зарядната и толкова, вместо това предпочиташ да стоиш 5 мин. на пистолета и 5 мин. на опашка за плащане, въпреки че го мразиш?
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 18. И как му казваш на телефона - мобилен телефон или само телефон? Никой не ти пречи да си караш mercedes 190 през 2050 година и да си влизаш в ретро форуми а даже не знам защо въобще ти е необходим мобилен телефон да ти облъчва мозъка! Само вестници не знам през 2050 откъде ще си купуваш. Не казвам че не си прав, живота си е твой и можеш да харесваш или не харесваш каквото си пожелаеш. Но не очаквай че в сайт за автомобилни новости ще пише само за атмосферни двигатели, а не за електромобили
  • #20
    VAYK ( преди 1 година )
    Това нали се дъвка вече! Като няма толко мощни зарядни, защо да товариш потребителите с допълнителна технология разбирай сума в машината! Ясно е, че всеки може да го инсталира, има го, достъпно е!
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Бустере митични,досега електрическо такси не съм видял в България.Говоря ти не само за такситата а за хилядите шофьори на камиони,автобуси,бусове и пикапи,които с това си вадят хляба" Ето и другото любимо доказателство - погледнах през терасата и щом не го виждам значи не съществува по цял свят и даже е невъзможно да съществува нито сега нито за в бъдеще. Сещаш ли се само за едно зареждане на резервоара на камион, колко десетки часове ЗАДЪЛЖИТЕЛНА почивка трябва да направи?
  • #18
    пак #8 + #11 ( преди 1 година )
    Да, MythBuster, имам телефон с бутони (не виждам смисъл от смартфона: имам нет вкъщи и в работата - не ми трябва повече), купувам си хартиен вестник всяка седмица и чета хартиени книги. Работя в IT сферата и ти заявявам категорично - откак има комп.-ове, животът не е станал по-добър; нещо се улесни, но пък се придружава от друг проблем и т.н. Така и с електрокарите - не са и няма да станат по-добри от ДВГ-тата; да, алтернатива са, но не внасят повече радост, удобство, лекота и щастие в живота.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 16. Най-обичам когато някой абсолютно технически *** започне да дава компетентни мнения по технически теми. От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На ра
fallback
Последни