Мнозина твърдят, че седанът отива в историята, но в Toyota определено не са съгласни. Японският производител представи деветото поколение на Camry - модел, от който продава сериозни количества всяка година на хора, нуждаещи се от сравнително достъпно като цена и много надеждно превозно средство.
Новата генерация на Camry претърпява сериозни промени, като една от най-важните е отпадането на V6 двигателя от гамата на модела. Toyota предлага този мотор 35 години, но сега той е заменен от хибридна задвижваща система, в чиято основа е 2,5-литров двигател с 4 цилиндъра. Вариантът с предно предаване получава два електромотора и мощност от 225 к.с., докато версията с AWD (задвижване на четирите колела) добавя трети мотор-генератор на задната ос, повишавайки мощността до 232 к.с.
И двете задвижвания използват контролирана по електронен път безстепенна трансмисия (eCVT). Хибридната система използва литиево-йонна батерия, но от Toyota засега разкриват нейния капацитет. От компанията обаче са категорични, че това е поредната стъпка към пълна електрификация на гамата, както и че новата система разполага с достатъчно мощност и е настроена за динамично шофиране.
Деветото поколение на Camry всъщност представлява сериозно обновяване, а не изцяло нова кола. Новият модел използва същата платформа TNGA-K, която е в основата на предшественика му. Той получава преработено окачване с нови амортисьори и ревизирана настройка. Автомобилният производител рекламира настройката като предлагаща „подобрена реакция и гъвкаво управление“.
Camry, моделна година 2025 има подобен външен вид на модела от осмо поколение, с голяма долна предна решетка и тънки фарове. Новият модел е със стандартни LED-фарове, ходови светлини и стопове. Ocean Gem и Heavy Metal са новите опции за цвят на каросерията, в допълнение към текущите Camry Ice Cap, Wind Chill Pearl, Celestial Silver Metallic, Underground, Midnight Black Metallic, Supersonic Red и Reservoir Blue.
Версията XSE получава долна част в цвета на каросерията, черна тапицерия на багажника и 19-цолови джанти. Предлага се с покрив Midnight Black Metallic в комбинация с Ocean Gem, Wind Chill Pearl, Heavy Metal и Supersonic Red.
В интериора на новата Camry в базовото ниво се предлагат 7,0-инчов цифров инструментален панел и 8,0-инчов екран на информационно-развлекателната система. По-високите версии разполагат с 12,3-инчови дисплеи за измервателните уреди и мултимедийните функции. Технологията включва поддръжка за безжични Apple CarPlay и Android Auto, в допълнение към наличието на подложка за безжично зареждане. Най-високите нива на оборудване също предлагат 10,0-инчов хед-ъп дисплей. Има и налична JBL стерео система с девет високоговорителя.
Всички версии на новата Camry идват с набора от технологии Toyota Safety Sense 3.0. Той включва система за предварителен сблъсък, която разпознава превозни средства и пешеходци, адаптивен круиз-контрол, асистент за напускане на лентата, асистент за пътни знаци, автоматични дълги светлини, наблюдение на мъртвата зона и предупреждение за напречен трафик отзад.
Версиите XLE и XSE предлагат допълнителен пакет Premium Plus, който добавя асистент за задръстване, предупреждение за напречен трафик отпред, асистент за смяна на лентата, монитор за панорамен изглед и асистент за предно и задно паркиране с автоматично спиране.
Още снимка на новата Toyota Camry - вижте в галерията: