fallback

Новата Tesla за 50 000 лева ще се прави в Германия

Илон Мъск обещал на работниците в Бранденбург сглобката на модела

Бъдещата Tesla за 50,000 лева ще се произвежда в завода на компанията в Бранденбург край Берлин, обяви каналът на на предприятието в X/Twitter, след като Илон Мъск бе на посещение там. Ако се съди по туита, Мъск е обещал това в обръщение към служителите. Няма друго официално потвърждение на информацията.        Така си представят бъдещия Model 2 графиците на изданието Motor1       

В момента фабриката край Берлин сглобява Model Y за европейския пазар. Електрическият кросоувър всъщност е най-продаваната нова кола на Стария континент от началото на годината, изпреварвайки дори бюджетната Dacia Sandero.

Бъдещата "евтина" Tesla е наричана от медиите Model 2, но всъщност Мъск не е потвърдил официално това название. Тя ще е доста по-компактна от Model 3 и ще струва 25,000 евро в базовия си вариант в Европа. Мъск обеща автомобилът да е много по-конвенционален, практичен и "красив" от другия нов модел на компанията - пикапа Cybertruck. Отвъд океана предполагаемият Model 2 ще се прави в новата Гигафабрика в Мексико.       

 

 

fallback
  • #129
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Опитваш се да се измъкнеш.Спорът ни беше движение с 140 км/ч или изкачване на Шипка.Къде разхода е по висок или къде трябва по голяма мощност.
  • #128
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Чакаме клипа да видим истината. Защото изчисленията ти доказаха, че при входяща 45 киловата мощност, на изхода излизат 60 kW. Лъжа ли нещо? Така ли беше?
  • #127
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Дадох ти всички начални данни,които съм измерил.Изчислявал съм по методиката от учебниците от университета,дал съм ти формулите.Представих ти изчисления стъпка по стъпка.Ти ми представяш литературни съчинения с елементи на разсъждения.
  • #126
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Браво. А сега ако вземеш да измериш и това за което сме спорили, цена няма да имаш. Как мислиш дали съм бил прав? 1 Съществува ли перпето мобиле, за да си карал с максимална мощност и 15 на 100 пред 30 км в час? 2. Дали мощността при изкачване с претоварената баничарка е била по-висока, отколкото е с празна баничарка при движение с 140 км в час по магистрала? 3. Може ли да бъде постигнат среден разход за изкачване и слизане на прохода Шипка по-нисък от 7 на 100?4. А само за изкачване >7/100?
  • #125
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Прохода е 30 км и наклона е 10% за целия проход.Но аз ти измерих разхода за големия наклон,който е 7 км.Измерих ти и разликата между крайната и началната точка с навигация Гармин.
  • #124
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А днес имаше новина със заглавие "Tesla стартира най-голямата виртуална електроцентрала в Пуерто Рико" В този случай от 70kWh в мрежата се връщат обратно 90% - 63kWh. Изкуственият интелект на Тесла избира дали да се ползват директно или да се съхраняват в батерията за да се продадат по-късно с печалба.
  • #123
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не е необходимо перпето мобиле, за да проработи водородната икономика. Ако беше както си написал вече щеше да работи, но реалността в момента е съвсем друга. Ако се опиташ да съхраниш 70 киловатчаса електричество във вид на водород, после ще можеш да ползваш само 20% от него, тоест в 14 киловатчаса с 56 киловатчаса загуби във вид на топлина.
  • #122
    VAYK ( преди 11 месеца )
    Тва като се почне дъвчене с този водород падам! Докато не дойде технология която да позволи за производството му да се влага по-малко енергия отколкото се отдава, няма да срещне широко разпространение! Вместо да вкараш 70квч за да изкараш да речем 65, по добре ги оползотвори...
  • #121
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Същата работа биха свършили 840 контакта по 10 лв, на които електромобилите да си напълнят батерията през нощта. В най-лошия случай 840 зарядни станции по 1000 лв, на които докато работниците са 9 часа на работа, колата им да се зареди веднъж седмично на паркинга, вместо да се редят на километрични опашки по водородните станции да чакат ред посред нощ.
  • #120
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но пък най-интересното тепърва предстои. Да сметнем колко зарядни станции са необходими за да заредят днес 840 водородни автомобила с произведеният за един час водород чрез падна реформация на метан и отделяне на съответното количество въглероден диоксид. За 4100 кг водород при капацитет от 200 кг на денонощие, са необходими 21 зарядни станции по два милиона едната, общо 42 милиона за зарядни станции за зареждане на 840 автомобила. Разбирате ли защо няма водородни зарядни станции?
fallback
Последни