IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.
 
  
Хинденбург
   
    
Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.
   
      
17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

0 от 500
  • #119
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 16. Не съм видял източник на информация който да потвърждава тези цени в Австрия но пък ти дадох адресите на всички водородни станции в цяла Австрия. Всичките са на тази цена. Има още две в Виена който пропуснах. Ако искаш да ти дам и техните адреси? За разлика от тебе аз говоря с цифри и факти А ти си плямпай опорни точки за несъществуващи водородни автомобили. Защото най-вероятно производство на такива вече няма да съществува след като и toyota се отказа от тях. Това коментирай!
  • #118
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Батериите не са решението батерията първо я пълниш губиш част от енергията после ползваш остатъка.Тока се ползва най ефективно директно.
  • #117
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 112. Досега даже не ми се е наложило да изкарвам кодът с ПАВЕЦ Чаира или дори да им сметна, че смешните 6TWh пропуснати ползи заради липса на пренос, дори при 30 милиарда километра, са смешните 600 км пробег като ги разделиш на 50 милиона автомобила в Германия. Тоест няма и две зареждания на батериите за да съхранят всичката излишна енергия за цялата година. Така че въобще не е невъзможно тази енергия да се съхрани в батерии. Вече съм в домашни батерии имат 7GWh капацитет в Германия.
  • #116
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 10 месеца )
    Ти кажи Миташки какво мислиш за цената от между 3,08до 13евро за кг водород в Австрия що не го коментираш млъкна като бит
  • #115
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До търгаша ( преди 10 месеца )
    Как ще ти давам адреса си бе.Ти ми кажи фирмите в СФ които предлагат зареждане аз ще преценя
  • #114
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До търгаша ( преди 10 месеца )
    Говорехме за Аестрия като попнахме от Франция ти стигна и до Калифорния.Можеше да прочетеш че горивните клетки са по 15к долара
  • #113
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Какви алтернативи бе търгаш фирмите са една две" ти кажи адрес а аз ще ти кажа поне пет фирми наоколо от които да заредиш. Колко пъти да ви казвам че ВЯРАТА ви не е безгранична И НЕ МОЖЕ ДА ПРОМЕНЯ РЕАЛНОСТТА В ЦИФРИТЕ И ФАКТИТЕ!
  • #112
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    По темата - определено не е добре да се залага само на един кон, но още никой не е открил как да се наложи водорода с приемливи разходи. Пише го и в статията, ако сте чели внимателно. Има и някои неверни твърдения. Ел колите не били подходящи за дълги пътувания. Не е вярно. Казвам го като собственик на електричка. Не е вярно и че съхранението на ток ще се случва в литиево-йонни батерии. Има други видове, които не са подходящи за коли, но пък са добър вариант за съхранение на ток от ВЕИ...
  • #111
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 10 месеца )
    И стигнахме до основното.Най доброто в момента е незареждаем хибрид така нареченият mildhybrid
  • #110
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 104 благодаря за линкът от който четем :АНАЛИЗ | Вече е почти 14 пъти по-скъпо да караш автомобил на Toyota с водород в Калифорния, отколкото сравним Tesla EVНай-големият доставчик на H2 гориво в щата повиши цената на помпата си до $36 за кг във всичките си 37 бензиностанции18 септември 2023 г., 7:58 GMT АКТУАЛИЗИРАНО на 18 септември 2023 г., 13:55 GMT тоест прясно прясно