IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group отново го закъса със софтуера

Концернът съкращава 2000 програмисти, бъдещите платформи за електромобили ще се забавят

Volkswagen Group съкращава 2000 работни места в своето софтуерно подразделение Cariad като част от нов стратегически план за преструктуриране, който обаче ще доведе до забавянето на бъдещи платформи за електрически превозни средства, съобщава изданието Manger Magazine.


VW ID.4


Бордът на директорите на групата е одобрил съкращаването, което ще се случи между 2024 г. и края на 2025 г. Плановете обаче трябва да бъде одобрени и от работническия съвет, който гарантира работни места за служителите до средата на 2025 г., твърди агенция Reuters.

Подразделението Cariad, създадено през 2019 г. от VW Group, отговаря за изграждането на единна софтуерна платформа и архитектура за всички бъдещи електромобили на концерна. Заради предстоящото преструктуриране излизането на новата софтуерна платформа 1.2, която трябва да дебютира на Porsche Macan EV и Audi Q6 E-Tron, ще бъде отложено с 16 до 18 месеца. Архитектурата 2.0, първоначално предвидена за въвеждане през 2025 г., ще бъде преработена от нулата.

Porsche вече потвърди началото на пускането на електрически Macan през 2024 г., като прототипи на модела дори бяха заснети по време на тестове. Този модел обаче трябва да използва новата платформа, така че не е изключено промените да наложат отлагане и на неговия старт на производство.

Преструктурирането засяга и платформата за мащабируеми системи от следващо поколение (SSP), която също ще се преработва. SSP е архитектура от следващо поколение, която VW Group възнамерява да използва за широка гама от електромобили - от компактни хечбеци с марка Volkswagen до високопроизводителни модела на Porsche.

Софтуерните проблеми на Volkswagen се появиха още с пускането на първите модели електромобили от семейство ID. След превишаване на бюджета и забавяния на производството главният изпълнителен директор на VW Group - Оливър Блюм, направи мащабни промени в ръководството на най-високо ниво в Cariad в началото на тази година и новият главен изпълнителен директор Петер Бош вече работи върху „цялостен план за трансформация“.

Софтуерно интегрираните архитектури са неразделна част от съвременните електромобили. От тях зависят не само софтуерът на информационно-развлекателните системи, но и електрическите двигатели, батериите, електрическите системи, функциите за безопасност и системите за подпомагане на водача.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    И с какво да го заменим
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    тъч управление в автомобила трябва да се забрани със закон
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    как ли светят тези ламБи в автомобила без захранващи кабели те американците са го измислили явно тесла ги захранва по въздуха
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Не отиват на добре ( преди 1 година )
    Фолксваген от 2025г. електромобили ще правят с батерии и електромотори на Хюндай. Явно и софтуерът няма да е техен. Очевидно ще разчитат марката и дизайнът да продават, но ме съмнява хората да ги купуват както преди.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    китайци ще правят новите софтуери на VW...тази година VW подписа договори с китайските XPENG и SAIC за споделяне на електрически платформи и софтуери и даже плати 700 млн. долара на XPENG срещу 5% от акциите й...
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2 и 5-ти, явно си доста скаран с шофирането, иначе нямаше да пишеш такива глупости, че и да си вярваш. Ако ще паркираш, значи си карал, а ако си карал задното ще се е разммразило. Ако ли случайно не е, имаш и 2 огледала отстрани - научи се да ги ползваш, както и има спрейове за размразяване, действат мигновенно. Аз лично не виждам проблем отоплението на задно и огледала да са на отделно
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Отвъд Океана го решиха преди 10 години: един суперкомпютър (с втори огледален, резервен), на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха един Модел 3 и се охълцаха. 20 години назад...
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    #3 до Илиян ( преди 1 година )
    Илияне, не исках да се заяждам или да те обиждам по никакъв начин. И щом в Германия ви карат да притежавате само определни МПС-та, шофирай, каквото искаш/можеш. Казвах само, че не виждам нужда от технологиите и оттам софтуеристите са абсолютно излишни, независимо дали са 2 000, "от 100 до 150 целенасочени" или 9. А паркирам паралелно до тротоара през зимата перфектно - познавам габаритите и поглед към задния ляв ъгъл на колата ми стига. Отделно не допускам стъклата ми да са препречени.
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Типична немска корпорация, сотуера и колите да ги оставят на азия както стана с телевизорите и телефоните.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Илиян ( преди 1 година )
    пардон, по-долу имах предвид отворена шофьорска врата!