Volkswagen Group съкращава 2000 работни места в своето софтуерно подразделение Cariad като част от нов стратегически план за преструктуриране, който обаче ще доведе до забавянето на бъдещи платформи за електрически превозни средства, съобщава изданието Manger Magazine.
Бордът на директорите на групата е одобрил съкращаването, което ще се случи между 2024 г. и края на 2025 г. Плановете обаче трябва да бъде одобрени и от работническия съвет, който гарантира работни места за служителите до средата на 2025 г., твърди агенция Reuters.
Подразделението Cariad, създадено през 2019 г. от VW Group, отговаря за изграждането на единна софтуерна платформа и архитектура за всички бъдещи електромобили на концерна. Заради предстоящото преструктуриране излизането на новата софтуерна платформа 1.2, която трябва да дебютира на Porsche Macan EV и Audi Q6 E-Tron, ще бъде отложено с 16 до 18 месеца. Архитектурата 2.0, първоначално предвидена за въвеждане през 2025 г., ще бъде преработена от нулата.
Porsche вече потвърди началото на пускането на електрически Macan през 2024 г., като прототипи на модела дори бяха заснети по време на тестове. Този модел обаче трябва да използва новата платформа, така че не е изключено промените да наложат отлагане и на неговия старт на производство.
Преструктурирането засяга и платформата за мащабируеми системи от следващо поколение (SSP), която също ще се преработва. SSP е архитектура от следващо поколение, която VW Group възнамерява да използва за широка гама от електромобили - от компактни хечбеци с марка Volkswagen до високопроизводителни модела на Porsche.
Софтуерните проблеми на Volkswagen се появиха още с пускането на първите модели електромобили от семейство ID. След превишаване на бюджета и забавяния на производството главният изпълнителен директор на VW Group - Оливър Блюм, направи мащабни промени в ръководството на най-високо ниво в Cariad в началото на тази година и новият главен изпълнителен директор Петер Бош вече работи върху „цялостен план за трансформация“.
Софтуерно интегрираните архитектури са неразделна част от съвременните електромобили. От тях зависят не само софтуерът на информационно-развлекателните системи, но и електрическите двигатели, батериите, електрическите системи, функциите за безопасност и системите за подпомагане на водача.