IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски компании търсят спешно програмисти, за да се борят с Tesla

До 2030 година Honda ще удвои броя на софтуерните инженери до 10 000

Най-големи автомобилни производители в Япония - Toyota и Honda, разглеждат бизнес модела на Tesla в опит да намерят начини да увеличат своите маржове на печалба и да останат конкурентоспособни в една непрекъснато променяща се индустрия. Компаниите са посочили разработването на софтуер като един от най-важните фактори и сега спешно се стремят да привлекат много повече таланти в тази област, съобщи Nikkei.

 

software-sciences

 

Honda Motor ще удвои броя на софтуерните програмисти до 10 000 до 2030 г. в преход от традиционното производство към бизнес, управляван от софтуер, като този на Tesla. В нов тласък, свързан със софтуера, японският автомобилен производител ще засили партньорството си с KPIT Technologies - индийски разработчик на софтуер, което ще доведе до увеличаване на броя на софтуерните инженери, работещи за Honda, с 1100 до 2000.

„Бихме искали да създадем екип за софтуерно инженерство, съставен от хора както вътре, така и извън компанията“, каза Шинджи Аояма, изпълнителен вицепрезидент на Honda, която също така работи със Sony върху нов, софтуерно дефиниран електрически автомобил.

 

2023-Honda-Accord-1

 

Тойота също така разширява собствения си софтуерен инженеринг, като стартира програми за преквалификация на хора от производството и продажбите. Плановете са да има 18 000 софтуерни инженери до 2025 г. в цялата група, тъй като се стреми да подсили своя бизнес с електрически превозни средства и автономно шофиране.

За японците Tesla е модел по отношение на повишаването на рентабилността на автомобилното производство. Американците генерират пет пъти повече печалба от всяка продадена кола в сравнение с Toyota.

 

Toyota-Motor-North-America-HQ-1024x576

 

Мнозина специалисти коментират, че силата на Tesla, която не актуализира физически превозните си средства толкова често, колкото конкурентите, е в разработката на софтуер, като чрез безжични актуализации добавя нови функции към превозните средства, които вече е продала и така ги поддържа актуални и конкурентоспособни по рентабилен начин.

Разработването на софтуер е трудоемък процес, което означава, че броят на софтуерните инженери може да определи конкурентоспособността на автомобилния производител. Днес едно превозно средство може да бъде монтирано с почти 100 електронни контролни блока в сравнение със само няколко десетки в миналото.

 

Tesla-updates

 

Конкурентните производители на автомобили също развиват своите планове за софтуерно инженерство. За да привлече технологични таланти, General Motors сега предлага същото ниво на заплати на ИТ инженерите, както правят големите технологични компании. Mercedes-Benz ще удвои броя на изследователския и развойния персонал в Пекин до 2000 между 2020 г. и 2023 г., докато германският автомобилен производител изостря фокуса си върху най-големия автомобилен пазар в света.

Въпреки това все още може да бъде предизвикателство за производителите на автомобили да станат толкова пъргави, колкото тези на потребителска техника. Volkswagen, например, трябваше да отложи пускането на своя Porsche Macan EV до 2024 г. поради проблеми с разработката на софтуер, както и Volvo са забавя с флагмана EX90.

 

Porsche-Macan-EV-1

 

Китайските производители на електромобили са избрали да се съсредоточат върху разработването на продукти, а не върху софтуера. За да намалят времето за доставка, те използват операционни системи или системи за автономно шофиране, разработени от местни компютърни компании като Huawei.

Експерти обаче предупреждават, че японските производители на автомобили може да се сблъскат с пречки при осигуряването на таланти за софтуерно инженерство. Техният софтуерен тласък „може да удари на камък поради липса на талантливи програмисти“, каза Масаши Окада, директор на консултантската компания за управление Arthur D. Little Japan.

 

 

0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фф ( преди 1 година )
    Не знам какво толкова коментирате батериите. Тесла имат неповторими ел. двигатели и софтуер . Двигателите на Плейд с карбонова сърцевина никой няма идея как дори могат да се произведат .. а ефикасността се вижда много ясно . На апса на Тесла виждам колко съм ПЛАТИЛ .. и точно по това се изчислява разхода - номер 21 - виждал си Тесла на картинка, спри да коментираш!
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но грешката която правите е че коментираме автомобили, а всъщност критиките са отправени не към самите автомобили, а към пътя по който са поели тесла и toyota. Едни те са се вкопчили в славното си минало, а другите предначертават бъдещето на автомобилните технологии и всички ги следват, като включително и toyota се опитва да ги следва, но да приложи тези нови възгледи към старите си технологии, което няма как да стане.
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Някой някога да е казал че Тесла произвежда по-качествени автомобили от toyota? Посочи ми поне един пример когато някой го е казал? Toyota произвежда много по-качествени надеждни и нискотехнологични автомобили. Мога само да изкажа адмирации, защото един хибрид е изключително сложен и има много неща които могат да му се развалят и ремонта да струва скъпо, но въпреки това toyota са го направили надежден. За разлика от вас аз съм обективен и мога да видя както лошите така и добрите качества.
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Разходът се мери и от зарядните станции и много лесно се засича. Пък и ако toyota има 50% загуби от зареждане на същите зарядни станции на които зареждат и останалите, това трябва да е изключително висока технология на високотехнологичната компания toyota. Вероятно ще обвиниш и часовника, че изостава с пет часа и половина и затова toyota изминава 1 000 км за 5 часа и половина повече иначе, ако бяха тръгнали заедно щяха да стигнат по едно и също време. Не осъзнаваш ли, че сравняват 100 модела
  • #20
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 18: Хех, "факти" по борд-компютър. Тесла показва разхода на енергия от батерията, т.е. лъже със загубите при зареждане. Тойота показва разхода с включени всички загуби. Въпрос на манталитет - евтин шмекерлък за празноглави фенчета срещу уважение към клиента.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Специалиста" по японското автомобилостроене е тук щом има толкова коментари. Без да ги чета съм сигирен, че поне 80% са негови и обяснява как японците не могат да правят автомобили, а само Тесла и немците могат.
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    А след като е толкова проста технология, защо електромобила на toyota изминава 1 000 км за 14,5 часа с 300 киловатчаса, а тесла с 220 киловатчаса за по-малко от 9 часа? Не стига че бавна, ами и лакома тази високотехнологична toyota на която и падат колелата и не може да зарежда при температури под нулата.
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Тесла купуват батерии от където намерят, а не само от китайците. От корейци от японци и от какви ли още не. Въпреки това само благодарение на софтуера, нямат никакви проблеми нито със самозапалвания, като всички останали, нито със зареждането през студено време като toyota, въпреки че купуват батерии и от нейния доставчик, като в същото време предлагат най-ефективните автомобили на пазара пак благодарение на софтуера, както и батериите с най-малка деградация, въпреки че се зареждат най-бързо.
  • #16
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 14: Ами да, трудно е да гониш високите технологии. Точно защото знаят че не могат да ги догонят, затова БМВ и Даймлер ще лицензират горивни клетки от Тойота. Пък Тесла нека се хвалят с великите софтуерни технологии базирани на китайски батерии, коиот я изкарат края на гаранцията, я не.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 13: Имаш се за функционално грамотен, но считаш писането на софтуер за висока технология в сравнение с горивни клетки, литиево-йонни батериите и силова електроника? Ха-ха-ха! Може да се имаш за функционално грамотен, но си много, много прoст. Ха-ха-ха-ха!