IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault обеща да настигне Tesla в софтуера до 2026

Шефът на френската компания заяви, че няма да влизат в ценови войни

Френската компания Renault планира да се конкурира с Tesla, като амбициозната цел е да го направи с основното оръжие на американците – софтуера, съобщи Reuters. Не толкова отдавна представители на ръководството на Renault бяха принудени да признаят, че изпитват известен дискомфорт от ценовата политика на Tesla, защото са принудени да приспособят собствения си бизнес към действията на конкурента.

 

Renault

 

До 2026 г. обаче Renault ще бъде готов да отговори на Tesla със софтуер. Френският производител има подразделение, което се занимава с електрически автомобили, наречено Ampere. Освен това вече има споразумение за сътрудничество с гиганти като Google и Qualcomm.

Изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео заяви, че ще бъде трудно да се конкурира с Tesla в краткосрочен план, но подчерта, че компанията няма да бъде въвлечена в ценови войни, пише Reuters. Жил Льо Борн, ръководител на инженерния отдел на Renault, каза: „Ние искаме да продаваме коли, а не да ги раздаваме безплатно."

 

Renault-1

 

Ampere ще създава превозни средства, базирани на нова софтуерна платформа. Сътрудничеството с Google и Qualcomm ще позволи на Renault да намали броя на процесорите, използвани в електрическите коли, което не само ще опрости дизайна, но и ще повиши надеждността на бордовата електроника.

До 2026 г. Renault ще започне да пренасочва електромобилите на групата към новата платформа, която позволява дистанционни актуализации на софтуера. В това отношение френската компания се надява електрическите превозни средства на Renault и Tesla да бъдат поне на едно технологично ниво.

 

Tesla

 

От една страна възможността за въвеждане на нови функции чрез софтуерни актуализации ще увеличи стойността при препродажба на машината и нейната привлекателност за клиентите. От друга страна, новата архитектура ще намали разходите за научноизследователска и развойна дейност с 1,5 милиарда евро за десет години. В резултат на това обаче няма да има спестявания, тъй като разработването на нова платформа и преходът към използването на по-скъпи компоненти ще изискват увеличени разходи.

Търговските автомобили Renault ще бъдат първите, които ще преминат към новата платформа в средата на 2026 г. Спортната марка Alpine ще бъде следващият представител на новата платформа, а всички останали модели на Renault ще преминат към нея по-късно.

 

 

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До всички ( преди 9 месеца )
    Извинявам се много ама тук в България само се злобите и обяснявате колко било зле и тн. Пичове вие някога карали ли сте Рено че решихте че е лоша марка...сорка ама Тесла е електрически бойлер с повече проблеми от Рено и според мен Рено ще ги мине и вие си карайте Голфовете, които са толкова боклучени колкото и държавата...докато има такива комплексари никого няма да се оправим.
  • #13
    1 rate up comment 7 rate down comment
    #4 ( преди 9 месеца )
    то рено и сега е във фактически фалит, ако не са ежемесечните държавни помощи и прането на пари за Франция!
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    И аз, и аз ( преди 9 месеца )
    А, аз до 2026г ще стана Брад Пит.
  • #11
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 9 месеца )
    всички които предпочитат Тесла, хора някога возили ли сте се в Тесла и в нов среден клас премиум автомобил? Тя Теслата ще дръпне за вървене, ама няма никакво друго предимство, много далече от комфорт. Особено с тези тач екрани, отвратително е да караш и да търсиш нещо, а войс управлението на нищо не струва, нито на едните нито на другите.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    име ( преди 9 месеца )
    по-скъпите елементи...., че то колите след 2010, хайде от мен да мине след 2015 са все по-дървени отвътре, в мисъл евтина пластмаса... двигателите все по-малки с повече коне, вече няма кола която да знаеш че ще издържи 300к км... купуваш и продаваш на 5-6 години....
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    С тези цени за сапунерка 4 метра с клаустрофобични размери 100к ама било Меган Етех от формула едно няма да изкарат до 2026.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 9 месеца )
    Ами написали са ти в статията. Ще осигурят на рено update по интернет през 2026 година. Технология, която всяка произведена Тесла от 2012 година насам ползва. Да виждаш да пишеш за някаква друга технология в статията? За автономно шофиране? За някаква друга функция на Тесла? Пък и дори през 2026 година да достигнат технологиите на Тесла от 2022 година, пак ще е късно. Тесла ще е още по-напред с технологиите тогава и ще произвежда собствени батерии в огромни количества. А рено кога?
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И защо решихте, че Рено ще гони технологиите на Тесла от 2012 г., а не от 2022-ра?!
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Не знам какво ми противоречиш, като казваш същото? Прочети ми отново мнението. От 2012 година тесла предлага софтуерни ъпдейти които от renault щели да въведат през 2026 година и смятат че това е някаква върховна технология която ще им изравни технологиите с Тесла. Но си прав, че Тесла няма да стои да ги чака и кой знае какво ще е постигнала през 2026 година, което да отнеме на останалите още 10-15 год. за настигане. Най-вероятно ще е по-добро производство купето на автомобила - в тяхното поле.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Фф ( преди 9 месеца )
    Каква 2012 бе главчо.Тесла имат по 5 ъпдейта с нови функции ГОДИШНО.В Момента колите са с Хардуер 3.0До месеци излиза новата модел 3.И ще бъде на още 10 г пред другите.