Renault представи петото поколение Clio преди малко повече от четири години и сега предоставя на суперминито си актуализация в средата на цикъла, за да може то да остане свежо и конкурентно на съперниците си в сегмента Volkswagen Polo / Skoda Fabia / SEAT Ibiza.
Обновяването е значително, като засяга както дизайна, така и технологиите. Предната част на хечбека е преработена, като промените включван по-тънки фарове и по-широка решетка. Дневните светлини продължават в бронята, където са оформени като половината от изправен ромб - намек към логото на Renault, което е покрито с полиран хром.
Интересното е, че френската марка се опитва да направи прозрачните задни светлини отново модерни. В допълнение, дифузьорът е наличен в 6 различни дизайна в зависимост от нивото на оборудване и дали е хибридно или не. Клиентът може да избира между 5 вида джанти, като като всички те са с най-новото корпоративно лого от полиран алуминий.
Интериорът до голяма степен е същият, но в него са използвани нови устойчиви материали в цялата кабина. Обновеното Clio няма да се предлага с кожена тапицерия. Вместо това седалките са покрити с материал, изработен от органични и полиестерни влакна, наречен TEP. В най-високото ниво на оборудване - Esprit Alpine, който заменя RS Line, се предлагат по-спортни предни седалки с по-добра странична опора.
Що се отнася до технологията, цифровият инструментален клъстер се предлага в 7- и 10-инчови размери, докато сензорният екран се предлага в 7- или 9,3-инчови конфигурации. Поддържат се безжично Android Auto и Apple CarPlay, заедно с вградена навигация, 360-градусова камера и не по-малко от 20 системи за подпомагане на водача. Сред тях са адаптивен круиз-контрол (със Stop & Go) и ниво 2 на частично автоматизирано шофиране.
Гамата от задвижващи механизми започва с атмосферен трицилиндров 1,0-литров агрегат с мощност 65 к.с. и 95 Нм въртящ момент, доставян към предните колела чрез 5-степенна скоростна ръчна скоростна кутия. Следва друг 1,0-литров, също 3-цилиндров, но с турбокомпресор, развиващ 90 к.с. и 160 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна механична.
Най-високо в гамата на модела се намира Clio E-Tech Full Hybrid 145, който съчетава атмосферен 1,6-литров четирицилиндров двигател с два електрически мотора и литиево-йонна батерия с капацитет 1,2 кВт/ч. Както става ясно от името, тази версия предлага обща мощност от 145 к.с., доставена на пътя чрез трансмисия без съединител с две скорости за EV режим и четири за работещ двигател с вътрешно горене.
Renault също така ще продава акгуализираното Clio с 3-цилиндров турбодвигател, работещ със сгъстен природен газ (CNG). Той може да измине над 1000 км, като предлага с 8% по-ниски вредни емисии от еквивалентния бензинов двигател.
Може би малко изненадващо, но дизелът все още не е мъртъв, тъй като Renault ще предлага обновения хечбк с двигател Blue dCi 100. Добре познатият 1,5-литров двигател развива 100 к.с. и 260 Нм, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.
Още снимки на обновеното Clio - вижте в галерията: