Френската компания Renault преразгледа стратегията си за хибридни задвижвания и ще се концентрира повече върху изцяло хибридните задвижвания, а не върху Plug-In Hybrid, заяви Оливие Бросе - инженерен директор на Renault пред Autoevolution.
Според Бросе пълните хибридни задвижвания са най-доброто решение по отношение на ефективността и затова „ние ще използваме пълно хибридно решение за повечето модели и Plug-In Hybrid само за 4х4 модели от висок клас“.
В тази връзка Бросе каза, че новите SUV автомобили Renault Austral и Renault Espace няма да получат Plug-In Hybrid задвижване, а вместо това ще предложат такава система на по-голям модел със задвижване на четирите колела, изграден върху платформата CMF-C/D.
Що се отнася до електрическите модели, Бросе даде да се разбере много ясно, че компанията Renault е избрала решението за специална електрическа платформа, тъй като то е оптималното, защото „предлага правилното съотношение между външните размери и вътрешното пространство, което позволява да го разработим специално за електрическо задвижване и да имаме оптимална форма за батерията, което води и до оптимална цена“.
Бросе също така обясни, че платформата CMF-B EV не е идентична с платформата CMF-B и има само няколко общи компонента, като предния модул, но останалото е напълно различно. На въпроса защо Renault избра задвижване на предните колела, докато някои конкуренти избраха задвижване на задните, което обещава по-добро сцепление за по-ефективно предаване на моменталния въртящ момент на електрическия мотор към земята, Бросе каза, че в случая на CMF-B EV платформата „задвижването на предните колела е оптимално, защото минимизира теглото и начина, по който проектираме кабелния сноп в колата“.
Що се отнася до по-големите електрически модели, Бросе каза, че Scenic ще дебютира в началото на 2024 г. и ще има подобен дизайн на концепцията Scenic Vision, а първият прототип вече е представен на Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group.
Brosse вярва във водородното задвижване и смята, че тази система е по-подходяща за търговски превозни средства. Следователно „Renault ще въведе водородно задвижване това лято на Renault Master и в бъдеще на други търговски превозни средства. Тъй като инвестициите във водородни станции нараснаха експоненциално, Renault разработи концепцията Scenic Vision. Този тип задвижване може да бъде решение след 2030 г.".
Въпреки че Ford се отказа от Fiesta и бъдещето на VW Polo е несигурно, Бросе каза, че ще има ново Renault Clio след юли 2025 г., когато ще влязат в сила стандартите Euro 7. Подобно на други ръководители на автомобилната индустрия, Бросе е недоволен, че Европейската комисия официално е представила проекта за правилата Евро 7, но не е уточнила методологията, по която ще се провеждат т. нар. пътни тестове „Реални емисии при шофиране“.
„Ако включват изпитване при пълно натоварване или много ниски температури, нито едно техническо решение няма да доведе до изпълнение на стандартите Euro 7, както са формулирани първоначално каза Бросе. – С днешния текст двигателят с вътрешно горене ще изчезне през 2025 г. вместо през 2035 г., тоест 10 години по-рано.“
Бросе добавя, че не вярва, че Европейската комисия ще представи методологията за тестване преди средата на 2024 г., което означава, че „ще имаме само една година, което е много кратък период. Ето защо ние работим с предположения и правим инвестиции, без да имаме методология на тестване“.
Бросе обяснява, че стандартите Euro 6d вече са довели до сериозно намаляване на емисиите с 80%. За сравнение стандартите Euro 7 водят до допълнително намаление от само 5%, но на висока цена. Той очаква много по-високо увеличение на цените, за да се адаптира към стандартите Euro 7, отколкото, изчислените от Европейската комисия.
Освен това Бросе казва, че въвеждането на по-строга методология за тестване ще доведе до по-високи инвестиции за покриване на стандартите Euro 7, които възлизат на 1,2 милиарда евро милиарда за Renault Group. И компанията ще преразпредели тези пари към на електрически модели. Бросе заключава, че бъдещето е електрическо и Renault иска да стане 100% производител на електрически автомобили в Европа до 2030 г. Все пак, налагането на технологични ограничения десетилетие преди планираната забрана за превозни средства с двигатели с вътрешно горене е неразумно.