IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Espace се завърна като 7-местен SUV

Наследникът на емблематичния миниван получи хибридно задвижване и завиващи задни колела

Истинска икона сред минивановете, Espace се превърна в любим семеен автомобил още след появата си в Европа през 1984 г. Едва четвъртото му поколение от 2002 г. обаче той е изцяло собствена разработка на Renault, защото преди това беше съвместен проект с Matra. Тази генерация се задържи цели 13 години, като беше заменен от подобен на кросоувър модел през 2015 г.


Renault Espace


Сега френският производител представя шестото поколение на модела, което на практика се сбогува с всички характеристики на минивана. По същество това е версия с дълга база на компактния кросоувър Austral с някои незначителни промени в дизайна. Докато колите са склонни да растат по размер и да добавят тегло, новият Espace се противопоставя на тенденцията, тъй като е с 14 см по-къс и с 215 кг по-лек от минивана, който замества. Той също така е с 3,2 см по-нисък и разполага с допълнителен трети ред седалки, но може да бъде поръчан и само с 5 места.

Достъпна през електрическа задна врата, товарната площ варира от 159 литра във варианта със 7 седалки до 1818 литра в конфигурация с 5 места, ако вторият ред седалки бъде прибран. От Renault посочват, че тази версия разполага с обем от 777 литра, ако задните седалки бъдат избутани максимална напред. Допълнително в кабината има 39 литра място за съхранение на по-малки предмети.


Renault Espace


За да направят купето още по-просторно, клиентите могат да изберат масивен стъклен покрив с размери 1,33 x 0,84 метра. Размерът на джантите е 19 или 20 цола в зависимост от нивото на оборудване, като топ-версията Esprit Alpine е разположена над базовата Techno и средната Iconic.

Дори най-евтиният вариант има 12,3-инчов цифров инструментален панел и 12-инчов сензорен екран, докато 9,3-инчовият хед-ъп дисплей се заплаща допълнително. Освен безжична подложка за зареждане и чифт 12V контакти, в салона им по два USB-C порта за всеки ред.


Renault Espace


Както при Austral, новият Espace не се предлага с дизелов двигател. Вместо това е достъпен с 1,3-литров бензинов мотор с турбокомпресор като пълен хибрид с два електрически мотора. Трицилиндровият агрегат развива 131 к. с. и 205 Нм въртящ момент, а основният електромотор предлага 68 к.с. и 59 Нм. Вторият електрически мотор работи като стартер-генератор с 25 к.с. и 50 Нм. Съвкупната мощност на задвижващата система е 199 к.с.

С приемането на хибридно задвижване френската марка твърди, че е намалила разхода на гориво с цели 40% - до 4,7 литра/100 км, със съответните CO2 емисии от 105 г/км. Тъй като ефективността е приоритет и хората не търсят производителност в миниван, ускорението от 0 до 100 км/ч е 8,8 секунди, а максималната скорост достига 175 км/ч.


Renault Espace


Освен че разполага с по-усъвършенствано многораменно задно окачване, Espace има още едно сериозно предимство в сравнение с повечето масови SUV в своя сегмент. Той може да се похвали със завиване на задните колела, за да намали диаметъра на завой до 10,4 метра, подобно на Clio. При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна посока, а при по-високи скорости – в същата като предните, за да се осигури по-голяма стабилност.

Renault започва да да приема поръчки за новия Espace тази пролет. Това не е единственият миниван на марката, което се превръща в SUV, тъй като Scenic ще последва примера му през 2024 г. Той обаче ще бъде изцяло електрически.


Още снимки на новото Renault Espace - вижте в галерията:


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Lary ( преди 1 година )
    В статията грешно се споменава, че Алпин е топ версията. Топ версията е Иконик а не Алпин, Алпин е по спортната версия, като разликата е в интериора и по-точно седалките, които са от плат с карбонови нишки + алкантара, А иконик е с перфорирана кожа.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пожелавам на тези които си го купат да си го карат със здраве който чете коментара да е Жив и здрав амин!
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 20 ,не се изказвай когато нямаш поглед върху нещата.Електрониката си работи безупречно и само некадърници могат да я доведат до пълен крах.Карам само Рено и никога не съм имал проблеми нито с електроника,нито с двигатели,нито с окачване.Който има проблеми с окачване е от слагането на менте части.На 19 няколко пъти сменях лагери на задни колела не оригинални а заместители и изкарваха по 5-8 х.км.,след което ми писна и ги смених с оригинални,вярно по-скъпи но без проблем изкараха над 20х.км.
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19 тогава ти кат се праиш на умен що не казваш вместо Рено,Рьоно,както е правилно на френски,защото това е и името на братята създали тази фирма. Казва се Еспейс,което означава пространство/космически/,а Еспас е на бълтански език и нищо не означава.
  • #21
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Highlander е много по-добра оферта. Доказана машина с доказана технология и двигател. Нямаш турбота и глупости в анемично двигателче с обем 1,3, а имаш култивиран атмосферен двигател 2,5 л. с доказана дълговечност. Освен това имаш 4х4 и обща мощност с 2-та ел.мотора 248 к.с. И за капак от Тойота ти дават пълна 10-годишна гаранция на колата, батерията и каквото се сетиш по нея. Така, че разумният избор според мен е повече от ясен.
  • #20
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Смешна кола със смешни характеристики, а за надеждността си знаем, че ще е пак в дъното, особено при толкова сложна техника. А пък щом има електроника направо забрави. Рено и електроника са много скарани неща. Стария ВАН Еспас беше сравнително добра машина. Комфорта беше супер, двигателите горе-долу, а електрониката пълна трагедия. Там всичко работеше когато си поиска и както си иска. Вентилатори се включват понякога или изключват, ел.стъклата ту работят, ту не, светлини отказват и какво ли не.
  • #19
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами Еспас е да ти кажа и не се прави на много умен, защото никак не си, а си точно обратното на умен! Еспас е френска дума и се чете на френски така. Така се и изговаря, а това, че някой профанчета, като теб са решили да го четат на английски не значи, че е правилно.
  • #18
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    харесва ми как от 15 мнения в 10 има думата еспас . никой не нарича еспейса - еспас . това ме навва , че някой си еспасва 10 мнения май си и отговаря на някой . лудак ще да е .
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еспас беше върха на фона на това недуразумение.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еспасът беше готин докато беше миниван. Жалко, че и него го превърнаха в трактор.