Три години след лансирането си, настоящото поколение на Renault Captur (HJB) ще получи голям фейслифт. Това ще се случи в края на 2023 г., няколко месеца след обновяването на прекия съперник Peugeot 2008 (P24). Разкриваме какво готви Renault за своя градски кросоувър, който ще се предлага (леко видоизменен) и като Mitsubishi ASX.
Peugeot 2008 и Renault Captur имат две неподозирани допирни точки. Първата е, че и двата модела ще бъдат обновени през 2023 година. Втората се казва Жил Видал. Бившият дизайнер на Peugeot стои зад дизайна на 2008. А през 2020 г. той оглави дизайнерския център на Renault и тази рокада беше обявена, като трансфера на годината.
Оттогава той се зае с разработването на нов подпис на "диамантените" модели, а първите резултати ще бъдат видими сега - през 2023 година. В допълнение към Clio, което ще бъде доста обновено в края на пролетта, Видал работи и върху Captur, чиято фаза 2 ще бъде представена през есента на тази година.
Защо такава промяна?
Ако обикновено рестайлингът на даден модел е дискретен, то този на Captur ще бъде джсто по-забележителен. Не че кросоувърчето се нуждае от основен фейслифт, но стилът му ще бъде в съответствие с този на проекта DJB (голям Captur около 4,40 м), планиран за лятото на 2024 г.
Така новият дизайн (очертан от концепцията Scénic Vision) ще бъде общ и за двата автомобила, точно както платформата CMF/B… поне за предната част. Защото в останалата си част (профил и задница) Captur ще представи различен дизайн. Това ще позволи на Captur фаза 2 да се разграничи от новия си братовчед - Mitsubishi ASX II, решение, което ще го накара да продължи със С-образния преден светлинен подпис.
Новото докосване на Видал
Отзад промените ще са незначителни. Те ще се отнасят до светлинния подпис и дизайна на бронята. Подобно на Opel Mokka или Peugeot 2008 , Captur ще се сдобие с по-масивна и по-вертикална странична линия, характеризираща се с по-висок преден капак и нови издължени настрани фарове.
Отзад, както вече споменахме, промените ще бъдат незначителни (ревизиран светлинен подпис, ретуширана броня и т.н.), точно както и вътре. По-големите екрани (пред водача и централен) трябва да са достатъчни за осъвременяването на интериора, като те ще се сдобият и със системата Android от Austral.
Имайте предвид, че Renault вече направи промени в салона, тъй като моделите, произведени от януари 2023 г., вече нямат пенопласт, а твърда пластмаса в горната част на панелите на предните врати. Това поевтиняване вътре ще се компенсира от по-качествени тапицерии и различни ефектни декорации.
В очакване на стандарта Евро 7
Новият двигател 1.2 TCe, представен от Austral, няма да мине под капака на Captur. При пускането на пазара Captur ще се базира на двигателят с вътрешно горене 1.0 TCe, чиято мощност ще се увеличи до 105 к.с. при LPG версията и до 115 к.с. при бензина. Впоследствие ще се появи и ревизиран 1.2-литров мотор с мек хибрид (48V), който ще работи с новата DW23 EDC скоростна кутия с двоен съединител.
Еволюция на E-Tech хибридите
С необходимостта от намаляване на емисиите на CO2 от година на година, 1.6 E-Tech повече от всякога ще бъде силната връзка в гамата. Пълната хибридна версия с мощност от 145 к.с. ще се сдобие с малко по-мощна батерия (1.3 kWh срещу 1.2 kWh в момента), а тази на версията 1.6 plug-in хибрид със 160 к.с. ще се увеличи от 9.8 на 10.5 kWh, но без да се отрази на 100% електрическия пробег. От 2026 г. 1.6 E-Tech ще бъде заменен от 1.8 E-Tech.
А бъдещето?
Благодарение на този задълбочен рестайлинг, Captur ще може да се впише в новите реалности. Според нашата информация, той няма да изчезне преди 2030 г. въпреки пускането през 2025 г. на модела R4 - по-къс и 100% електрически градски SUV. В противниковия лагер Peugeot ще пусне през 2026 г. третото поколение на 2008 (P34), което ще бъде изключително 100% електрическо. Такъв ще бъде и случаят с бъдещия Captur III към края на десетилетието.