Френската компания Renault лиши флагманския си кросоувър Koleos от задвижване на всички колела. На европейския пазар последната дизелова версия със системата All Mode 4×4 беше „пенсионирана“, така че отсега нататък моделът се предлага с безалтернативен 1.3 бензинов турбо двигател със 7-степенна автоматична скоростна кутия и предно предаване, съобщава Largus.
Настоящият Renault Koleos се произвежда повече от шест години, а през 2019 г. SUV претърпя рестайлинг. В същото време към европейската гама бяха добавени модернизирани дизелови двигатели от семейството Blue dCi, но тъй като екологичните стандарти станаха по-строги и заради фокуса върху електрификацията, намаляването на гамата двигатели беше неизбежно.
Първо - турбодизелът с обем 1,7 л (150 к.с.) беше заменен от бензинов турбо 4-цилиндров 1.3 TCe (158 к.с.), а сега е време и за 2,0-литровия агрегат със 185 к.с. Заедно с дизеловия двигател, вариаторът X-Tronic и системата за задвижване на всички колела със съединител в задвижването на задния моствече не са в гамата.
Въпреки че кросоувърът Koleos не е бестселър на Renault, автомобилният производител вдигна цените с 1400 евро. Базовата версия на Evolution струва във Франция от 45 100 евро, а за топ класа Initiale Paris цената а 49 000 евро. Отопляемите предни седалки, 19-инчовите алуминиеви джанти и кожената тапицерия са запазени само за по-скъпия Koleos.
Извън Европа, Renault Koleos все още ще има версия със задвижване на всички колела. Пълното спиране на продажбите на Koleos обаче не е далеч, защото през 2023 г. моделът ще бъде заменен от засега неназован, нов седемместен семеен SUV.