За да управлявате кола с нулеви емисии от ауспуха, единствената възможност е да си купите електрическа или водородна кола, която просто отделя малко водни пари в атмосферата. Всички други автомобили - хибридни или по друг начин оборудвани с поне един двигател с вътрешно горене, отделят различни замърсители от отработените газове, включително CO2, който е считан за един от основните виновници за глобалното затопляне.
В много европейски страни колите с нулев CO2 имат големи данъчни предимства и стимули както за покупка, така и за годишни данъци, но какво се случва с всички останали? На повечето пазари нивото на емисиите на CO2 е стойността, на която се основават всички „данъци“ върху автомобила. Това означава, че колкото по-малко CO2 отделя вашият нов автомобил, толкова по-малко данък ще трябва да платите.
По тази причина изданието Motor1 състави Топ 10 на автомобилите, предлагани в Европа, които отделят най-малко CO2, т.е. тези, които плащат по-малко данъци. В списъка не са включени електрически модели и такива с водородни клетки и от това „печелят" plug-in хибридните автомобили. Те имат явно предимство от хомологационния цикъл WLTP по отношение на количеството емитиран CO2, тъй като тестовете се правят, като се започне със заредена батерия, което означава, че през по-голяма част от време ДВГ е изключен.
Топ 10 на автомобилите в Европа с най-малко CO2 (ГАЛЕРИЯ):
Този гигант е подходящ не само за пътя, но и за офроуд, като най-добре откъм вредни емисии се справя версията Range Rover P460e Plug-in hybrid SE, която записва 16 г/км CO2 в хомологационния цикъл WLTP.
В случая говорим за макси SUV - автомобил с висока проходимост, дълъг малко над 5 метра и тежащ повече от 2,7 тона. Той се задвижва от електрифициран 3.0 битурбо бензинов двигател с мощност 460 к.с.и батерия от 31,8 кВт/ч, която осигурява електрически пробег до 119 км.