За да управлявате кола с нулеви емисии от ауспуха, единствената възможност е да си купите електрическа или водородна кола, която просто отделя малко водни пари в атмосферата. Всички други автомобили - хибридни или по друг начин оборудвани с поне един двигател с вътрешно горене, отделят различни замърсители от отработените газове, включително CO2, който е считан за един от основните виновници за глобалното затопляне.
В много европейски страни колите с нулев CO2 имат големи данъчни предимства и стимули както за покупка, така и за годишни данъци, но какво се случва с всички останали? На повечето пазари нивото на емисиите на CO2 е стойността, на която се основават всички „данъци“ върху автомобила. Това означава, че колкото по-малко CO2 отделя вашият нов автомобил, толкова по-малко данък ще трябва да платите.
По тази причина изданието Motor1 състави Топ 10 на автомобилите, предлагани в Европа, които отделят най-малко CO2, т.е. тези, които плащат по-малко данъци. В списъка не са включени електрически модели и такива с водородни клетки и от това „печелят" plug-in хибридните автомобили. Те имат явно предимство от хомологационния цикъл WLTP по отношение на количеството емитиран CO2, тъй като тестовете се правят, като се започне със заредена батерия, което означава, че през по-голяма част от време ДВГ е изключен.
Топ 10 на автомобилите в Европа с най-малко CO2 (ГАЛЕРИЯ):
По-малкият (но не прекалено) брат на Range Rover е Range Rover Sport, който със своята версия P460e Plug-in hybrid SE също достига 16 г/км CO2.
И тук двигателят е 6-цилиндровият редови 3.0 битурбо бензин с общо 460 к.с. Той е съчетан 8-степенна автоматична скоростна кутия, задвижване на четирите колела и 31,8 кВт/ч батерия, която осигурява до 121 км пробег в EV режим.