В последно време сме свидетели на така наречената „ценова война“, в която Tesla агресивно изпреварва своите конкуренти на пазара. Така американският производител увеличава продажбите си, но дали това не се отразява на имиджа на марката.
В почти всеки доклад за пазарните резултати Tesla е сочена като производител на луксозни автомобили, което преди време беше вярно най-вече заради високата начална цена на нейните продукти. Model S и Model X струваха над 100 000 долара, а това беше сравнимо със задвижваните от бензин модели на BMW, Mercedes и други марки, които са се утвърдили като премиум или луксозно ориентирани.
Разбира се, цената не е единственото нещо, което прави една кола „луксозна“. За да бъде такава тя трябва да предлага комфортно возене, висококачествени материали, а също така и функции - като масажиращи седалки, например. В същото време моделите на Tesla не са известни с качествения си интериор и само заради това те няма как да бъдат определени като „луксозни" или „премиум".
Цените на тези автомобили също не са на такова ниво, особено като се имат предвид различните намаления и стимули, предлагани при покупка на електрическо превозно средство. В момента Model 3 започва от 38 990 долара за базовата версия със задно задвижване, докато BMW 3-Series, което е с подобни размери, струва миншимум 44 500 долара във версията 330i.
Подобно нещо се случва и за останалата част от гамата на Tesla. Цената на Model S започва от 74 990 долара, като той е по-евтин със сравнимите BMW i5 M60 или Mercedes-Benz EQE 500.
При федерален данъчен кредит от 7500 долара, други данъчни стимули и потенциална икономия на гориво цената на притежание на Model 3 е равна на Toyota Corolla, която няма как да бъде определена като „луксозен автомобил“. А за да бъде една кола наистина такова, то тя не трябва да бъде превозно средство, което да превозва собственика си от точка А до точка Б.