fallback

Tesla все още ли е луксозна марка?

С всички намаления на цените и стимули Model 3 струва колкото Toyota Corolla

В последно време сме свидетели на така наречената „ценова война“, в която Tesla агресивно изпреварва своите конкуренти на пазара. Така американският производител увеличава продажбите си, но дали това не се отразява на имиджа на марката.

В почти всеки доклад за пазарните резултати Tesla е сочена като производител на луксозни автомобили, което преди време беше вярно най-вече заради високата начална цена на нейните продукти. Model S и Model X струваха над 100 000 долара, а това беше сравнимо със задвижваните от бензин модели на BMW, Mercedes и други марки, които са се утвърдили като премиум или луксозно ориентирани.

Разбира се, цената не е единственото нещо, което прави една кола „луксозна“. За да бъде такава тя трябва да предлага комфортно возене, висококачествени материали, а също така и функции - като масажиращи седалки, например. В същото време моделите на Tesla не са известни с качествения си интериор и само заради това те няма как да бъдат определени като „луксозни" или „премиум".

Цените на тези автомобили също не са на такова ниво, особено като се имат предвид различните намаления и стимули, предлагани при покупка на електрическо превозно средство. В момента Model 3 започва от 38 990 долара за базовата версия със задно задвижване, докато BMW 3-Series, което е с подобни размери, струва миншимум 44 500 долара във версията 330i.

Подобно нещо се случва и за останалата част от гамата на Tesla. Цената на Model S започва от 74 990 долара, като той е по-евтин със сравнимите BMW i5 M60 или Mercedes-Benz EQE 500.

При федерален данъчен кредит от 7500 долара, други данъчни стимули и потенциална икономия на гориво цената на притежание на Model 3 е равна на Toyota Corolla, която няма как да бъде определена като „луксозен автомобил“. А за да бъде една кола наистина такова, то тя не трябва да бъде превозно средство, което да превозва собственика си от точка А до точка Б.

fallback
  • #13
    Електропитек ( преди 1 година )
    Пак тесларчетата се хващате за дума, като удавници за сламка. Премиум на всякъде по света включително и в САЩ и Великобритания, както и буквално преведено се ползва за допълнителен дивидент. На всякъде тази дума когато е в едно изречение с Автомобил е използвана, като синоним на лукс и се знае, че този допълнителен дивидент идва точно заради това, защото са ползвани луксозни материали и т.н. До оня ден ми ревете колко премиум (лукс) било това недоразумение, сега почнахте точно обратното.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла луксозна марка ???!!???Ай стига бе.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно защото зависи от контекста, В случая с автомобилите за какво става въпрос? За значението като бонус? Точно си значи висок клас както казваш, което не е едно и също с лукс. А в случая с Тесла, до скоро беше по-скъпа от mercedes и BMW в същия сегмент, което я прави по премиум от тях, Но в същото време никога не е била луксозна, а надценката се плаща за други неща. Както правилно са отбелязали В статията вече започна да излиза и от премиум сегмента. Скоро ще струва колкото toyota и volkswa
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Германска кола и качество са две несъвместими понятия
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, една дума може да има няколко значения, но ти пак се хващаш като удавник за сламка...Така е и с "премиум" и зависи много от контекста, в който я използваш. Както може да значи "надценнка", така може да е и "премия" (бонус), а така също може да се отнася и за качество. В авто света се използва, най-вече като синоним на "висок сегемент" (по рядко "екслузивност"). В случя с Тесла - е нито едно, нито другото.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    никога не е била, няма и да бъде. Даже и за "премиум" не се класира
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Премиум от английски се превежда надценка. Тази надценка Не е задължително да бъде заради лукс и даже е заради качествата на самия продукт. Надценката може да е заради ексклузивност на офертата по една или друга причина. Пример беше кризата за която говори лудория в другата тема. Заради кризата с полупроводници цените на автомобилите се вдигнаха Не защото станаха по луксозни, а защото бяха по- недостъпни.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, я като толкова ги разбираш обясни разликата между лукс и премиум? Ако един и същ модел на toyota например струва два пъти повече, защото му е сложен много мощен двигател и олекотени елементи червените линии в интериора и спортните седалки правят ли го луксозен? Това луксозният вариант ли ще е на модела или премиум варианта? Хайде спри да се подвеждаш по статии подобни на тази които слагат под един знаменател лукс и премиум. Луксът със сигурност е скъп, но скъпото не винаги е луксозно.
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Че тя никога не е била луксозна марка! Това, че продукта и е скъп не го прави премиум.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Илон Мъск никога не е твърдял че е филантроп и не мисли за печалбата! Даже е казал какво ще прави с тази печалба. Ще инвестира всичко в мисии до Марс които не са евтини, така че става въпрос за потенциални печалби от стотици милиарди. Илон Мъск просто играе дългата игра, за получаване на удовлетворение накрая на играта, а шефовете на автомобилните компании нямат този лукс, защото се стремят да си получат бонусите в края на годината защото в края на другата година може да не са на поста.
fallback
Последни