fallback

Tesla все още ли е луксозна марка?

С всички намаления на цените и стимули Model 3 струва колкото Toyota Corolla

В последно време сме свидетели на така наречената „ценова война“, в която Tesla агресивно изпреварва своите конкуренти на пазара. Така американският производител увеличава продажбите си, но дали това не се отразява на имиджа на марката.

В почти всеки доклад за пазарните резултати Tesla е сочена като производител на луксозни автомобили, което преди време беше вярно най-вече заради високата начална цена на нейните продукти. Model S и Model X струваха над 100 000 долара, а това беше сравнимо със задвижваните от бензин модели на BMW, Mercedes и други марки, които са се утвърдили като премиум или луксозно ориентирани.

Разбира се, цената не е единственото нещо, което прави една кола „луксозна“. За да бъде такава тя трябва да предлага комфортно возене, висококачествени материали, а също така и функции - като масажиращи седалки, например. В същото време моделите на Tesla не са известни с качествения си интериор и само заради това те няма как да бъдат определени като „луксозни" или „премиум".

Цените на тези автомобили също не са на такова ниво, особено като се имат предвид различните намаления и стимули, предлагани при покупка на електрическо превозно средство. В момента Model 3 започва от 38 990 долара за базовата версия със задно задвижване, докато BMW 3-Series, което е с подобни размери, струва миншимум 44 500 долара във версията 330i.

Подобно нещо се случва и за останалата част от гамата на Tesla. Цената на Model S започва от 74 990 долара, като той е по-евтин със сравнимите BMW i5 M60 или Mercedes-Benz EQE 500.

При федерален данъчен кредит от 7500 долара, други данъчни стимули и потенциална икономия на гориво цената на притежание на Model 3 е равна на Toyota Corolla, която няма как да бъде определена като „луксозен автомобил“. А за да бъде една кола наистина такова, то тя не трябва да бъде превозно средство, което да превозва собственика си от точка А до точка Б.

fallback
  • #33
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Опорката за дълговете на Тойота колко пъти да ви я разяснявам?? При лихва минус 0.1%, японската централна банка практически паща на Тойота за тоя заем. Да не са луди да го връщат?? Но по-лесно е да повтарят пропагандни мантри, отколкото да съберете данни и да ги осмислите, знам.
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 25. Аз си работя докато пиша, не се притеснявай за мен. Ако мама вече ти е платила интернета и можеш да гледаш YouTube, защото се оказа че всички антиелектрици сте толкова неграмотни или нямате YouTube че не можете да си отворите един Линк в YouTube и да го изгледате, Виж как стават нещата и сподели какво си видял. Сега ще кажеш че нямаше една минута да го изгледаш, и затова не си могъл, познах ли? https://youtu.be/nAxpHq7mDxk
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, Какво целиш с това че ми повтаряш думите, че печалбата на toyota е два пъти по-голяма от тази на Тесла? Нали точно това ти казвам а ти го повтаряш и след това обясняваш Как не си съгласен с мен? Обясних ти че дори Тесла да запази само толкова продажби и толкова малка печалба, след 10 години ще е натрупала още 100 милиарда към 26-те милиарда в банката, а toyota ще е изкарва два пъти повече - 200 милиарда и тъкмо ще е нулирала дълговете си, ако не е теглила други. Кой е по-добре?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Но при всички случаи печалбата на Тойотка е далеч от сума, която ще и позволи да си погаси задълженията в някакво обозримо бъдеще. И това е без да отчитаме огромните инвестиции, които трябва да направи, за да си закрие водородния бизнес и да пусне електрически модели.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    За печалбата на Тойотка ще говорим пак, като изкарат годишния отчет, защото за първите 9 месеца от годината продажбите на 4-те им най-продавани модела са надолу. В други модели има ръст, но те са основно Кей карс и други малки модели, където печалбата е по-малка. В този бизнес дори малки разлики в продажбите се отразяват много на печалбата.
  • #28
    SpaceX до Швабен ( преди 1 година )
    В топ 10 на компаниите с най-големи задължения присъстват 4 производителя на автомобили. Познай дали Тойота е в този списък със своите 221 милиарда долара дълг?
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Печалбата на Тойота към момента е над 2 пъти по-голяма от на Тесла. Освен това печалбата на Тесла пада с увеличението на продажбите. Прогнозите за крах на Тойота са лишени от какъвто и да било здрав разум.
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    Оригиналното заглавие на английски Premium & Luxury Cars - Whats The Difference? Какво е премиум автомобил?Премиум автомобилът е между луксозния и достъпния автомобил . Обикновено те изглеждат и се представят много по-добре от достъпна кола, оттук и по-високата цена.
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 22. Не ми е за първи път някой абсолютно некомпетентен по дадена тема да оспорва моята компетентност след като съм му дал линк да се образова, но той не го е отворил. Точно на запад много добре правят разликата между премиум и лукс сегменти след като има два отделни такива, а не един общ. Ето ти заглавие на статия да се образоваш : Какво е премиум автомобил?Премиум автомобилът е между луксозния и достъпния автомобил . Обикновено те изглеждат и се представят много по-добре от достъпна кола, ...
  • #24
    Електропитек до бъст ( преди 1 година )
    Това, че даден модел от марка предлага някой премиум екстри, защото вече са станали масови, не прави модела или марката премиум. Ограмоти се малко, чети защото не боли. Освен това се хвани някъде на работа, защото само с писане по форумите не става. Все някога ще спрат вашите да ти дават пари и да ти плащат интернета и тогава ще го закъсаш.
fallback
Последни