fallback

Tesla все още ли е луксозна марка?

С всички намаления на цените и стимули Model 3 струва колкото Toyota Corolla

В последно време сме свидетели на така наречената „ценова война“, в която Tesla агресивно изпреварва своите конкуренти на пазара. Така американският производител увеличава продажбите си, но дали това не се отразява на имиджа на марката.

В почти всеки доклад за пазарните резултати Tesla е сочена като производител на луксозни автомобили, което преди време беше вярно най-вече заради високата начална цена на нейните продукти. Model S и Model X струваха над 100 000 долара, а това беше сравнимо със задвижваните от бензин модели на BMW, Mercedes и други марки, които са се утвърдили като премиум или луксозно ориентирани.

Разбира се, цената не е единственото нещо, което прави една кола „луксозна“. За да бъде такава тя трябва да предлага комфортно возене, висококачествени материали, а също така и функции - като масажиращи седалки, например. В същото време моделите на Tesla не са известни с качествения си интериор и само заради това те няма как да бъдат определени като „луксозни" или „премиум".

Цените на тези автомобили също не са на такова ниво, особено като се имат предвид различните намаления и стимули, предлагани при покупка на електрическо превозно средство. В момента Model 3 започва от 38 990 долара за базовата версия със задно задвижване, докато BMW 3-Series, което е с подобни размери, струва миншимум 44 500 долара във версията 330i.

Подобно нещо се случва и за останалата част от гамата на Tesla. Цената на Model S започва от 74 990 долара, като той е по-евтин със сравнимите BMW i5 M60 или Mercedes-Benz EQE 500.

При федерален данъчен кредит от 7500 долара, други данъчни стимули и потенциална икономия на гориво цената на притежание на Model 3 е равна на Toyota Corolla, която няма как да бъде определена като „луксозен автомобил“. А за да бъде една кола наистина такова, то тя не трябва да бъде превозно средство, което да превозва собственика си от точка А до точка Б.

fallback
  • #23
    SpaceX до Тинтири ( преди 1 година )
    Тойота прави по 2000 долара на кола, но от ДВГ и хибриди. А сега вземи произволна държава и погледни тренда при продажбите на EV през последните 5 години. Как ще изглежда този пазар през 2030 и какво ще се продава на него? EV или ДВГ? И потребителя от коя компания ще купува - от тази, която продава автомобил с най-добрия powertrain, софтуер и световна мрежа от зареждачки ..... или от друга компания? Тесла намалява цени, защото може. Другите отиват в минус, ако отговорят. Финала е ясен
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Да не говорим, че от 17 000 долара печалба от една кола в момента е на под 5 000. Тойота е на около 2 000 долара печалба, но продава 5 пъти повече от него. Та кой казваш се смеел последен ;)" Ами да видим ако продължават така, Какво означава последен? Ако toyota продава по 10 милиона на година, ще изкарва по 20 милиарда, а Тесла за 2 милиона 10 милиарда. Ако продажбите не мърдат след 10 години Tesla ще е спечелила 100 милиарда, а toyota ще е на нула.
  • #21
    Електропитек ( преди 1 година )
    Бъстър, все повече показваш колко си некомпетентен. Не гледай как превежда гугъл преводач, а виж една статия за автомобили от английско, или американско, или каквото и да да е западно чуждо езично издание. Премиум в автомобилната журналистика на всякъде по света се използва за тотален заместител на лукс. Ти си се оправдавай и дрънкай глупости колкото си искаш, това е факт. Излагаш се, Рено също има скъпи екстри в базовите оборудвания, защо не им казваш премиум.
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, правиш ли разлика между марка и модел?
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 16. Щом се смяташ за прав давайте цитатите и ще се лично ще ти се извиня! По случай кога и къде съм говорил че те са е луксозна марка и или че Тесла прави качествени автомобили? Тесла предлага скъпи екстри в базовото си оборудване и затова е премиум. Но многото екстри не правят автомобила луксозен. Просто го правят скъп. И от години ви повтарям, защо Тесла ще задмине toyota по продажби. Защото модел У се продаваше повече от mercedes и BMW още докато беше по-скъп от тях.
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Алююю фенчИтЪ на чичо Мъск, тъкмо излезе класацията за БРАНДОВЕТЕ, които продават най-много коли... е вашто гуру не е даже сред първите 10. На всичко отгоре и китайчетата продават повече от него :) Да не говорим, че от 17 000 долара печалба от една кола в момента е на под 5 000. Тойота е на около 2 000 долара печалба, но продава 5 пъти повече от него. Та кой казваш се смеел последен ;)
  • #17
    SpaceX до Електропит ( преди 1 година )
    Мъск редовно обира хейт от всякакви индивиди, който имат житейски хоризонт от една седмица, но обикновено той се смее последен. Когато презентира Модел Y каза, че това ще е най-продаваната кола и тогава дори фенове на Тесла го гледаха с насмешка. Днес, през първите три тримесечия на 2023 това е факт - Модел Y е най-продаван в света. А когато Тесла извади бюджетния си автомобил с два пъти по-ниска цена от Модел Y, тогава ще стане много цветно и забавно. Познай кой отново ще се смее последен?
  • #16
    Електропитек ( преди 1 година )
    Обяснявахте как това изделие събирано сякаш в турски гараж има висока цена не само заради скъпите батерии и заради това, че има шамшали които не знаят за какво да си дадат парите и наркото се възползва от това, въпреки че му беше ясно, че това посмешище е сравнимо с коли като Рено. Сега вече след като и журналистите придържайки се към новия вятър на Мръски, обясняват че Таралесла не лукс марка а шир потреба с яка надценка, почнахте да обяснявате какво е лукс и премиум. Таралесла е Дачия с надцен
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, Премиума на Тойота се нарича Лексус :)
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако визираш мен, ще ми покажеш ли поне един цитат през годините когато съм твърдял че Тесла е луксозен, а не премиум автомобил - буквално надценен. Защото аз мога да ти дам 100 цитата с години назад в които обяснявам че Тесла не е луксозен автомобил а само цената го прави премиум, защото Тесла дори не се е научила все още да произвежда качествени да не говорим луксозни автомобили. Тесла има много добри страни, но лукса и качеството никога не са били от тях.
fallback
Последни