fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойода е и нагъл егоцентрик. Не стига ,че заби Тойота в трета глуха линия с неговата мания по ретро спортни автомобили с двигатели,ами и наглее, чуди се какво да извади като факт в своя полза. Няма как да си прав, светът върви към по-ефективни технологии, не може да залостиш Тойота да произвежда двигатели с принцип на работа от 19 век, това е престъпление и той трябва да бъде глобен от Тойота,а не възхваляван по нтервюта.Нанесе такива загуби на компанията
  • #50
    MythBuster ( преди 1 година )
    Много малка отстъпка дава. По едно време имаше статия, че в Китай за всеки купен електрически автомобил на toyota, получаваш подарък автомобил с ДВГ. Не се шегувам.
  • #49
    Тойота ( преди 1 година )
    в момента дава 10% отстъпка за електрическата Тойота.
  • #48
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,колко време се чака за Тесла Семи, Сайбъртрък и Роудстър?
  • #47
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    *** що сте ми изтрили коментара бе? МитЕ на въпроса що да чакаш 1 година като може да продават повече - говорихме го преди няколко дни - от един момент нататък инвестирането в нови производствени мощности започва да намалява печалбата - проблем за компанията е не когато има опашка за продукта им - а когато няма :)
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да се върнем на въпроса. Защо трябва да ги чакаш една година да ти произведат toyota-та, вместо от toyota да започнат да продават по два-три милиона автомобила повече годишно за да няма чакане? На повечето хора няма да им се чака една година за супер луксозна с връх рядка toyota corolla предпочитат да сменят марката. Интересно как Акио Тойода не е видял тази реалност, която виждат хората. Продажбите на corolla намаляват, а най-продаваният автомобил в света е от онзи вид чиито ръст намалявал.
  • #45
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък и производството става много по-бързо отколкото на автомобил с ДВГ. Неслучайно всички са тръгнали да гонят Тесла по време за производство на автомобил. Интересно как останалите произвеждат по 50-100 000 електромобила годишно и им застояват, а за Тесла се чака няколко седмици да ти я произведат и доставят, въпреки че само за последното тримесечие се очаква да продадат половин милион?
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че при Тесла няма индивидуален избор на вид задвижване, цвят на салона, джанти, батерия, теглич и други дреболии, което увеличава възможностите до 50 различни конфигурации. Но пък си прав че повечето неща за които доплащаш като опции при останалите, като например стъклен покрив, стъклопакет на страничните и задното стъкло, камери, супер качествена музика с 20 говорителя, автопилот, термопомпа и др. Всеки произведен автомобил ги има и няма нужда да ги избираш. По лесно за производс
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, при ДВГ от конвейра слиза кола, само ако е поръчана. И затова отнема време. Т.е аз искам една конфигурация, ти друга. Незнам Тесла как е с конфигурациите, но ако нямаш възможност за индувидуализация - значи произвеждат като соц возилата. Най много цват да избереш (но освен червни и бели, други не са ми попадали). Чат пат някое грозно зелено, но те май са фолирани
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Защо не произвеждат повече автомобили с ДВГ?
fallback
Последни