fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Отложиха приемането на евро 7.Няма да се учудя,ако отложат спирането на двг 2035 г." Напълно вярно! Това беше смъртната присъда на стогодишните, които на тази база отложиха преминаването си към електромобили и намалиха темповете. Не еднократно съм заявявал, че политиците помагаха на автомобилните компании да се забързат и да оцелеят под натиска на китайците и Тесла. Последните ще си продават електромобилите без конкypенция, като с увеличаване на обемите ще падат цените до изравняване с ДВГ.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Май пропусна факта, че Тесла тези дни увеличи цените с по 500 долара, защото търсенето надминавало производството. Честито на печелившите!
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,плато означава насищане на пазара на електрокари.Производителите трупат наличности които не могат да продадат и спират временно работа на поточните линии.Тесла защо намали цените,за да предизвикат търсене при намаляващи продажби.50% от купилите електрокар се връщат към ДВГ.
  • #8
    Турбо ( преди 1 година )
    Отложиха приемането на евро 7.Няма да се учудя,ако отложат спирането на двг 2035 г. Електромобилите не вършат работата на всички хора.Аз мисля,че електромобилите, двг и хибридните ще се продават на който каквото му трябва.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Значи и хибридите на Тойота са прескъпи играчки за хора с излишни пари защото все повече цените на електромобилите се изравняват с хибридите
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. Човекът в прав текст си признава, даже се гордее, че toyota досега не е произвеждала електромобили и отчита това, че са започнали като грешка, а ти продължаваш да не виждаш? Това поне не го ли прочете: "Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея." От целия свят само две петролни компании са инвестирали повече милиарди от toyota против електромобилите
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Все още си остават прескъпи играчки за хора с излишни пари, аз лично въпреки че мога да си купя 10 нови коли ще минавам на газ, когато си оправят технологиите може и да си взема електричка.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това плато не беше ли през 2022 година, А преди това през 2021-ва но то не беше първото плато защото през 2020 щяха да продават по-малко отколкото през 2019, А през 2018 също говорихте за плато. Всичко го има черно на бяло с твоя Ник, този на турбо и на останалите антиелектрици. Ако за предишните 6 години сте бъркали всяка година, защо смяташ че за тази ще познаете за платото? Но пък toyota си е в плато за последните десетина години. Факт. Няма никакво развитие.
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    До 2.Тойота 10 милиона,Тесла с зор 2 милиона и навлизат в плато.
  • #2
    До 2 ( преди 1 година )
    А термоядрения синтез, кой го бави? Хайде стига фантазии
fallback
Последни