fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #21
    Гост ( преди 1 година )
    MythBuster,PLAID ползвай и другите никове като дрън дрън,бай Лисан,така е и т.н.
  • #20
    Анонимен ( преди 1 година )
    Всички виждат реалността за електромобилите , ръста на продажбите се забавя.Ентусиастите са на привършване,глопаците свършиха.
  • #19
    PLAID ( преди 1 година )
    Мъск: като си ми баеш Байно ле, кой ли ми та слуша? Като ги чаткаш нещата, що моя Игрек се купува повече от твойта Корола? Що на bZ4X EV падат колелата? Що те уволниха? Начи фактите говорят - явно не ги чаткаш толкоз. Точка по въпроса! Оди си на вилата и не се изказвай за коли от 21-век.
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    В този ред на мисли, ако правеха това за което говорят и обещават, наистина щяха да имат от всичко в менюто и да оставят клиентите да избират. Тогава към настоящите продажби щяха да имат и още три-четири милиона допълнителни продажби на електромобили.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До 12.Бустер40,пилците се броят наесен. Тук не говорим за пилета А за автомобили. Цял свят ги брои по Нова година, а японците понеже са криваци, се цепят от целия свят и си ги броят на 31 март. Но важното е че всяка година си има есен Нова година и 31 март, и продажбите на toyota не мърдат а на Тесла са се увеличили стотина пъти за последните 10 години. Важното е че за Тесла се чака седмици, а за toyota с години, но не увеличават производството, за да не си нарушат печалбите.
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,два милиона е предела който Тесла може да продаде в момента."в голяма грешка си! Дори най-големите оптимисти не предполагат толкова голяма цифра като тебе и неслучайно Тесла намаляват цените за да достигне поне планираните 1,8 милиона за тази година. Не знам откъде ги измисли тези два милиона и кой те излъга!
  • #15
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 12.Бустер40,пилците се броят наесен.
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,два милиона е предела който Тесла може да продаде в момента.За повече няма желаещи балами.
  • #13
    Пак помислете ( преди 1 година )
    Само си представете цяла София да зарежда електрокари през нощта !?! Как ще изглежда разклонители от всеки балкон пред огромен блок...А толкова ток откъде ? Не забравяйте че след година ел.енергията за бита излиза на свободния пазар ! Цените ще станат като в Германия....Обаче заплатите ! Примера е храните и лекарствата.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,плато означава насищане на пазара на електрокари." А как ще обясниш платото на продажбите на toyota? Закотвени са на 10 милиона вече десетина години. Още от преди 2014 година през която Тесла продаваше 33 000 автомобила годишно и обяви плана си за 50% ръст на продажбите до 2030 година когато ще продава 20 милиона - два пъти повече отколкото тогава продаваше toyota, при положение, че продава 300 пъти по-малко от toyota. Днес toyota пак продава толкова, Tesla 50 пъти повече.
fallback
Последни