fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #31
    Турбо ( преди 1 година )
    Капитал от 28.10.23.Тесла,GM и Форд стават предпазливи в разширяването на производството на електромобили. Европейските производители на електромобили излизат в принудителен престой,заради натрупани наличности от електромобили.
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    Зарядно за телефон е няколко десетки вата, а за електромобил е по няколко киловата тоест стотици пъти по-мощно
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Зарядните къде ще ги монтираш,по улиците на дърветата?" На всяко едно паркомясто. Пак питам, 2 милиарда лева за зарядни ли са ви проблема? Защото в повечето случаи и обикновен контакт за 10лв. върши работа. Това ми звучи като да не си купиш Ферари, защото в квартала няма сервиз или защото джантите му струват 20 000лв.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти на колко години си сменяш контактите и вас? А колко зарядни за телефон са ти изгорели? Аз имам едно чекмедже - чисто нови. Ползвам си десетина години едно и също на нощното шкафче.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Зарядните къде ще ги монтираш,по улиците на дърветата?
  • #26
    Мечо ( преди 1 година )
    Аве бате Опила Рекорт не струва хилядо лева,в маалата ток отгде караме на сфещи.
  • #25
    До 24 ( преди 1 година )
    А едно зарядно колко години живот има?
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тебе те забравих. "Пак помислете ( преди 47 минути )Само си представете цяла София да зарежда електрокари през нощта !?! Как ще изглежда разклонители от всеки балкон пред огромен блок...А толкова ток откъде ? "2 милиона зарядни по 1 000 лв от най-скъпите ще струват само 2 милиарда лева. Това проблем ли ще се вижда?
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Говорете с цифри и за продажби де? Засега само празни приказки за намаляващ РЪСТ при УВЕЛЧАВАЩИ са продажби.
  • #22
    Гост ( преди 1 година )
    Тойота с паднали колела няма.Но Тесли с паднали брони,стъкло на покрива,липсващи накладки,различни гуми на една ос,падащи волани примери колко искаш.
fallback
Последни