fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    Управлението на Тойода в дългосрочен -лан е безпрецедентен технологичн провал и назадничесвто. Обратното на това,което правеше Тойота преди неговото управление. И това ясно се отчита във факта,че Тесла зае мястото на Тойота като най-техънологична компания,както и като най-скъпа такава. Това донесе грешното управление на Тойота. Който заложи на промяна в дизайна, на разни спортни модификации, разни супри,дето са бмв,а неТойота. Това довежда кратковременен успех,но не дългосрочен технологичен.
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    Акио е на 66 и мина в пенсия, след безпрецедентно успешно упдавление. - Много рано премина в пенсия, управляват до над 80г.,включително в Сузуки. Японците не излизат толкова рано в пенсия, ако инвеститорите и кационерите не го изгонят. А почетната длъжност е задължителна. Но не представлява компанията. Тойота има нов директор, който говори точно обратното на Тойода,а именно фокус и към ел.автомобилите,където признава изоставане,аз допълвам благодарение на Тойода. Неговото управление в дългосроче
  • #59
    Гост ( преди 1 година )
    Ти какво очакваш да ти напише теслю?
  • #58
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота беше първата компания в света,която заложи на новите хибридни технологии като скок в 21 век,Тойота винаги заявяваше,че бъдещето е преминаване към електрическо задвижване,като преходът ще се осъществи с хибридите, Тойота винаги е твърдяла,че водородът също ще играе водеща роля към въглеродна неутралност. И всичко беше точно и вървеше по план, докато не назначиха Тойода за шеф. Този човек обърна глокса от инвестиции в ефективни и модерни технологии към промени в дизайна,някакви спортни модиф
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    "уволниения бивш шеф на Тойота- Тойода, който не представлява компанията!" Ха-ха, лелее! Как точно шефа на борда на директорите не представлява компанията?? Акио е на 66 и мина в пенсия, след безпрецедентно успешно упдавление.
  • #56
    анонимен ( преди 1 година )
    "Не стига ,че заби Тойота в трета глуха линия с неговата мания по.." Ха-ха-ха, ти в ред ли си бе? След Акио, Тойота е най-големия производител, с най-добрата производствена ефективност, най-високите стабилни печалби и най-многото верни клиенти в историята.
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    Заглавието е напълно грешно и манипулативно. Не Тойота заявява това,а уволниения бивш шеф на Тойота- Тойода, който не представлява компанията!
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    "Неслучайно всички са тръгнали да гонят Тесла по време за производство на автомобил." Стига с тия абсурдни тесларски опорки под статия за Тойота! Я малко здрав разум: Тойота с 375000 служителя произвежда 10 милиона автомобила годишно Това са 26.7 автомобила за човек за ден. Тесла за 2022 - 1.3 милиона със 125 000 човека, т.е. 10.4 автомобила за човек за ден. Кой точно е луд да гони Тесла с тая плачевна производителност??
  • #53
    анонимен ( преди 1 година )
    За едно е прав Тойода - това,че не трябва да се залага само на една технология както прави Тесла. Но не трябва да се отрича тази технология,а тя задължително трябва да е в портфолиото на Тойота,заедно с пррекрасната технология на водородните хибриди и прекрасните хибриди. Липсва само прекрасен ел.автомобил, там изоставането е благодарение на Тойота,който беше изхвърлен от Тойота като мръсно коте. И с право!
  • #52
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, искаш да кажеш че стратегията на Тесла е грешна и трябваше да продължи да си продава по 33 000 автомобила годишно от 2014 година насам и да не се занимава с глупости да увеличава продажбите с 50% годишно? Или пък твърдих че за toyota corolla има по-голямо търсене и затова се чака по година, а продажбите падат, докато за Тесла няма търсене и затова можеш да я купиш след две-три седмици и затова продажбите се качват с 50% годишно. заради липсата на търсене ще да е било! Как не се сетих?
fallback
Последни