fallback

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.

Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.

fallback
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Четох някъде, че Дженерал Моторс спира плануваните 400 000 автомобила по причина, че няма достатъчно ресурса материали и че конглокенцията за тях между автомобилостроителите ще е жестока. Явно няма достатъчно кобалт (и не само) за батериите на планетата.
  • #70
    Ясно е ( преди 1 година )
    Понеже виждат, че хората си искат ДВГ - затова произвеждат кастрирани ДВГ по 1.0 - именно за да може простия потребител да си каже "абе тая джипка с 1.0 едвам изкачва баир, камоли да ме качи горе на планината. По-добре да си взема тролей. Той би трябвало да ме качи." А през това време бритиш петролиум раздава зарядни станции на поразия - о, изобщо не си личи от километри, че има план между авто производителите, нефто производителите и Ел. Продуктите - чак е жалко и смешно и пошло.
  • #69
    MythBuster ( преди 1 година )
    Поре, добре, че не щат та пазарния им дял е само 20%, от 1% преди 3-4 че представяш ли си ако ги търсеха?
  • #68
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесльо днес подобри собствения си рекорд по безумни коментари. Глуповато е момчето, но затова пък упорито.
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    "Тесла зае мястото на Тойота като най-техънологична компания" Ха-ха-ха, Тесла е толкова технологична че след десетилетие напъни, още 1% от батериите си сама не може да произведе. Скрий се, ***!
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    "Много рано премина в пенсия, управляват до над 80г.,включително в Сузуки. Японците не излизат толкова рано в пенсия" Ха-ха-ха, ти си невменяем бе! Осаму Сузуки е шеф на борда на Сузуки, абсолютно аналогичен пост като на Акио Тойода в момента. Къде ви въдят такива скодоумници бе?
  • #65
    Чичо Пейо ( преди 1 година )
    Хората ще определят какво ще се купува,електрически играчки с батерии или истински коли с ДВГ.
  • #64
    Къпан пор ( преди 1 година )
    Не щат да ги купуват електричките.
  • #63
    Чистачна зелено ( преди 1 година )
    Иде краят на зелените талибани!!!
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    След Акио, Тойота е най-големия производител, с най-добрата производствена ефективност, най-високите стабилни печалби и най-многото верни клиенти в историята. Ти нещо не си в час. Тойота е с най-добра производствена стратегия от 60-те години благодарение на Таийчи Оно,а не на Тойода. С най-лоялни клиенти е Тойота преди уоравлението на Тойода, а и с най-високи печалби беше преди неговото упрал=вление. Но преди неговото управление беше и водеща технологично,а не да се противопоставя на новите ...
fallback
Последни