IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai отговори на Tesla и свали цените на Ioniq 6

Електрическият седан поевтиня с 4100 долара и вече струва по-малко от Model 3

Корейският производител Hyuindai се включи в „ценовите войни", които Tesla започна преди месеци и намали стартовата цена на Ioniq 6 с цели 4100 долара. Така електрическият седан вече стартира от 37 500 долара, което го прави по-евтин от конкурента Tesla Model 3, започващ от 38 990 долара.


Hyundai Ioniq 6


Въпреки това Ioniq 6 SE Standard Range технически отстъпва на съперника си, тъй като има батерия с капацитет от 53 кВт/ч, която осигурява пробег от 386 км. Този модел е с един електромотор, поставен отзад и произвеждащ 151 к.с. и 350 Нм въртящ момент. В оборудването на базовия вариант влизат LED-фарове, 18-цолови джанти, вградени дръжки на вратите и електрически багажник.

В салона на най-достъпния ioniq 6 потребителите ще открият 12,3-инчов цифров инструментален панел, 12,3-инчов екран на информационно-развлекателна система и аудио-система с шест високоговорителя. Към тях се присъединява двузонов автоматичен климатик седалка на водача с регулиране в 8 посоки.


Hyundai Ioniq 6


Стандартно Ioniq 6 SE се предлага с множество системи за подпомагане на водача, включително Smart Cruise Control със Stop & Go. Купувачите ще намерят също асистент за избягване на сблъсък отпред, предупреждение за сблъсък в мъртва точка, асистент за избягване на сблъсък при напречен трафик отзад и предупреждение за безопасно излизане. Други акценти включват асистент за поддържане на лентата, асистент за следване на лентата и асистент за дълги светлини.

Изборът на версията с по-голямата батерия от 77,4 кВт/ч при оборудването SE Long Range увеличава цената до 43 565 долара, а версията SE Long Range AWD струва 47 065 долара. При тези два вариант съответно намаляването на цената е е 3050 долара, посочват от Hyundai.


Hyundai Ioniq 6


От компанията са категорични, че основната причина за поевтиняването на модела са „ефективността на производството и мащабът“, но ясно си личи, че корейците действат по примера на Tesla, където многократно намаляваха цените през последните месеци.

Доказателство за това е фактът, че по-рано този месец Hyundai намали лизинговите цени за Ioniq 6 - малко след като Tesla направи същото за Model 3 и Model Y. Базовият Ioniq 6 SE от 2023 г. в момента се предлага за 299 долара на месец, като при подписан договор трябва да се платят 4999 долара, което е с 44 долара по-евтино на месец в сравнение с Model 3 RWD.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 5 месеца )
    Как ще се конглокираш с най-продаваната марка ел. коли (byd и Тесла), даваш по- добър продукт (очевидно към този момент не е) или изравняваш/сваляш цените. Към този момент аз бих си купил Тесла 3 (обновения модел), или бих изчакал 1г. и 6000км за да го взема на още по-добра цена.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до PLAID ( преди 5 месеца )
    Навярно си прав за характеристиките на модела. Навярно, ако човек прави проучване преди да си закупи автомобил, ще направи информиран избор. Но навярно няма да е така. Имам Хюндай, здрав е, издържа много (като пример). Мой приятел кара втори Хюндай (искаше да си купи електрически, но нямаше достатъчно зарядни около тях и се отказа, това не е измислен пример). Доста колеги карат Хюндай и Кия (знаем, че са badge марки). Трябва да си купя следващ автомобил и на коя марка според теб ще се спра?
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 5 месеца )
    С кой точно продукт ще вземат пазарен дял като най-слабия и евтин Model 3 започва от 300 коня, има най-ниския разход на км, най-сигурните и незапалими LiFePo4 клетки, най-добрият софтуер и най-голямата и безпроблемна зарядна мрежа в света (за 2022 година Supercharger Network има 99.95% uptime т.е. няма вариант да спреш и да не заредиш)
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория до VAYK ( преди 5 месеца )
    И аз не съм меродавно мнение, защото ако хората мислеха като мен, половината производители нямаше да ги има, а в България нямаше да са на власт *** същества. Нека да запазим засега писанията за автомобили. И което ми напомня още нещо: популярен електромобил - странен израз. Има популярни автомобилни марки, които предлагат автомобили с различни задвижващи системи. Навярно нещо такова си се опитал да напишеш, но това е само гадаене. За мен най-популятната марка електромобили - Linde.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория до VAYK ( преди 5 месеца )
    И какво значи популярност? Ах, да, ти си форумен драскач и четеш за Тесла, но в мое село има две-три Тесла и мнооооогооооо Хюндай. Кое според един човек, който не се "пиняви" из сайтовете, ще му е по-популярно. И, да, дори да искаш Тесла, уви в наше село нямат магазин (това е ирония - виж какво значи в речника) на Тесла, ама в съседния град имат на Хюндай. Даже и сервиз има... Чудо! Софтуер - масово хората все още купуват автомобил заради движението им и употребата, а не да гледат софтуера...
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    М-да. Ще се опитам да обясня - Тесла започна като доста скъп и "премиум" модел. Хюндай никога не са се целили там и са били достъпен за работническата класа автомобил. Пиша за тези, дето за определен пари ще си купят нов автомобил, а не за тези, дето за същите пари ще си купят n-та употреба S класа с изтъркани гуми. Та ако си от тези среди и си чувал (ясно, че не си чел, защото няма време - работа, телевизия, bbq), на кое ще се спреш? На Тесла - "премиум", на който са смъкнали цените или Хюндай?
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #8 Хюндая е много по-добър и това не се доказва с продажбите - влез и покарай.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В българското представителство не са чули още за това поевтиняване, а може да са го разбрали грешно - като оскъпяване.
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 5 месеца )
    До #2 Ахахахаах ти ме разсмя, сега влезнах да видя каква глупост си написал! Само в твоето съзнание Хюндай е по- популярен елктромобил от Тесла! И доста хора ги интересува дали ще си вземат М3 или обикновенно 320i за една и съща цена. Така че ти не си обобщаващия избор, може да чекнеш продажбите на двете ЕПС-та, за да се убедиш))) Друго което, Тесла идва с такъв софтуер дето в Хюндай са виждали през крив макарон:))) И последно, къде е зарадната инфраструктура на Хюндай:)))))
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    само виж месечната вноска: 300 долара. За тия пари в БГ взимаш някое Пежо 308 100 коня.