IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 от най-надеждните дизелови двигатели, създавани някога

Американски експерти посочиха мотори, доказали се във времето

Дизеловият двигател датира от 1890 г., когато Рудолф Дизел - германски изобретател и машинен инженер, създава агрегат за използване в търговски приложения за производство на електроенергия. Конструкцията (двигател със запалване чрез компресия) запалва горивото, когато механичната компресия повишава температурата на въздуха в цилиндрите. Дизеловите двигатели не изискват запалителни свещи, използвани в конвенционалните двигатели с вътрешно горене.


дизелов двигател


През последните 40 години дизеловият двигател се превърна в значителен източник на енергия в камионите и автомобилите. Когато цените на бензина скочиха рязко по време на петролната криза от 70-те години на миналия век, моделите с дизелови двигатели, отличаващи се с нисък гориво, станаха още по-популярни. Въпреки това, те не успяха да се наложат в САЩ, където предпочитаното гориво си остана бензинът.

През последните години продажбите на дизелови автомобили спада, тъй като производителите насърчават продажбите на електромобили и хибридни превозни средства. Въпреки това през 2021 г. продажбите на дизели в Европа все още съставляват повече от 20% от общите продажби.

Кои обаче са най-надеждните дизелови двигатели, създавани някога? Отговор на този въпрос дават експерти от компанията Motor Verso, както и от изданието Slash Gear.


10 от най-надеждните дизелови двигатели (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До #5 ( преди 6 месеца )
    ОМ 617912 е вечен мотор. Затова германците го наричат "Неразрушимият" - Der Unverwu"stliche.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Бумеранг ( преди 6 месеца )
    Тъпият редактор на Гугъл... Двигателите на Мерцедес слад 2010..
  • #6
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 6 месеца )
    Мрежовите двигатели след 2010 са с лиценза на Пежо HDI..... Този двигател с 8 и 16 клапана е еталон за безпроблемност, икономичност и дълголетие. Рено CDTI също здрав дълголетник. Колегата каза за ФИАТ. А Бавареца... ха-ха, къса демпферни шайби на маховика за по 2000 евро и нагоре като за световно. Един приятел ги правеше и остана под пари навремето!!!
  • #5
    13 rate up comment 12 rate down comment
    PLAID ( преди 6 месеца )
    #3 А защо не OM617 (W123 300D) - чугунен блок и глава. Взимаш го на милион от немско такси, ако искаш му сменяш ризи, бутала, сегменти и го караш още милион, докато не ти писне да помпаш ръчната помпа за нафта и да подгряваш сутрин под картера с канче спирт за горене и не си кажеш ае брал съм ти и вечните дараци аз да не съм маймyна с манивела
  • #4
    36 rate up comment 3 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 6 месеца )
    Забравят 8 клапановия двулитров дизел на пежо-първото им хди.Желязно е буквално.
  • #3
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не мисля че има по здрави дизелови мотори от Mercedes-Benz OM601-602-603
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 3.5 тона само джипове, бусове и баничарки имат най яките дизели. Повечето при редовно обслужване без проблем издържат 400-500 хил. км. Има и не малко милионници особено от по старите модели преди да завишат еко нормите. Убити от работа, товарят се всеки ден и продължават да работят. При леките коли сякаш се вграждат малко по калпави технологии и всичко е лимбизия. Особено сега новите моторчета с намален работен обем и увеличена компресия и буст на турбото заминават за норматив.
  • #1
    60 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 6 месеца )
    Извинявам се, но класация за здрави дизелови двигатели, било то и американска класация, без да се спомене 1,9 JTD на фиат, инсталиран във фиат, алфа, опел, сааб и прочие, изглежда някак си непълна! :-)