Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
В двигателя излишните килограми се отстраняват не само от цилиндровия блок. Много важни детайли са направени от пластмаса. С течение на времето те се деформират и възникват течове на масло и антифриз, както и на въздух.
Коляновите валове за 4-цилиндровите двигатели са оборудвани с четири противотежести вместо осем. Такъв вал има по-малка твърдост и се огъва под натоварване, което намалява живота на лагера. Леките бутала имат по-малка контактна площ с По-висока работна температура
цилиндъра и следователно се износват по-бързо.
Съвременните двигатели нямат хидравлични компенсатори в задвижването на клапана. Поради това хлабините трябва редовно да се проверяват и регулират. В противен случай рискът от изгаряне на клапана се увеличава.