IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Green NCAP ще оценява колко „зелена“ е вашата кола

Организацията ще разглежда въглеродните емисии от превозните средства през целия им жизнен цикъл

Финансираната от Европейския съюз (ЕС) организация Green NCAP стартира нова инициатива, насочена към въздействието на въглеродните емисии през целия живот на най-екологичните нови автомобили. Програмата е предназначена да помогне на потребителите, загрижени за последствията от изменението на климата, да направят по-добре информиран избор при покупка на нова кола.


Dacia Spring


Green NCAP предлага награда, базирана на оценка на жизнения цикъл, която ще се предоставя на превозните средства с най-голяма горивна ефективност.  Организацията казва, че новата схема ще насърчи шофьорите да имат предвид въздействието на автомобила върху климата през целия му живот, вместо да се фокусират върху стойностите на задвижването. Досега само четири автомобила са постигнали това ниво - Dacia Spring, Ora Funky Cat, Renault Megane E-Tech и Tesla Model 3.

За да спечелят този етикет, автомобилите трябва да отговарят на критериите за жизнения цикъл, въведени от 2022 г., което означава, че общите им емисии на парникови газове през целия им живот трябва да са равни или по-малки от 120 г въглероден еквивалент на километър.

Самата оценка на жизнения цикъл разглежда въздействието на въглеродния диоксид при автомобила, от неговото производство до извеждането му от експлоатация. Колкото и екологичен да е автомобилът, докато се използва, Green NCAP посочва, че по-ниските емисии във фазата на производство могат значително да намалят отрицателното му въздействие върху климата. Организацията добавя, че минали анализи показват, че по-леките превозни средства с по-малки батерии имат ясно предимство, когато става въпрос за ограничаване на щетите върху околната среда.

„От 2019 г. оценките на Green NCAP предоставят на потребителите лесен начин да сравнят екологичното представяне на пътя на нови автомобили при еднакви условия на шофиране“, изтъква техническият мениджър на организацията Александър Дамянов.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Моята 24 годишна кола на газ е най-зелена, понеже живее вече втори живот.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И какво? Ще лепим лепенка "БИО" и + Х% ??? Лошото е че има шарани, които се връзат
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Дали вярвам, че за една кутия цигари разлика в цената на месец ми продават 100% чиста енергия? Не съм толкова наивен. Тази енергия само по документи е такава, защото не е произведена в момента на потреблението, а е нетно закупена за деня или дори по-скоро за месеца на отчитане. Но ако всички сме на такава тарифа, търговецът на енергия ще е длъжен да закупи от някъде такива количества и ще отказва да купува от въглищните тецове. А не произвеждаш нещо което никой не купува и не плаща!
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    я фенчето на електрокарите е взело пак да си пише само :)))) Много ме забавляват тоя вид заухави дето вярват на етикетчетата :))))
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "И коя фирма в Китай ползва 100% ВЕИ?" И защо мислиш че ги водя на отчет и ще ти дам списък? Аз не знам дори кои български фирми освен моята ползва 100% ВЕИ, а ти ме питаш за китайските!?
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Колко пъти да ти казвам, когато обясниш как нещо няма да стане да кажеш защо и дадеш по-добра алтернатива? Обикновено доводите ти звучаат така. " Аз мразя батериите затова не желая да бъдат субсидирани. Ако светът при мене на ток няма да има достатъчно електричество за електромобилите, затова предлагам светът да премине към синтетични горива защото за тях ще трябва 40 пъти повече енергия. " Винаги е нещо в този вид. Предложи нещо без емоции и работещо. Стига с тази ОМРАЗА!
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "Това, че Рено или Тесла държат на някакви стандарти в производствата в Китай, не значи, че всички китайски фабрики са зелени,екологични,без детски труд и прочие!Айде поспри да джвакаш китайски ишки!" Тоест пак повтаряш моята теза, че в един магазин може да има един процент био продукти и да излезеш със 100% био покупки от него, въпреки че в него 99% от стоката е ***. След това казваш че всичко което съм казал е вярно, но не си съгласен с мене защото мразиш нещо си и казаното не ти харесва!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "MythBuцsterчо, толкова си захлюпен братче, че даже не проумяваш сарказма към немските марки в първи коментар! " Колко пъти да не ти казвам като гледаш в огледалото и се самоописваш да не пишеш в същото време мнения към мен, че е звучи смешно. Посочи ми грешката в това, което съм написал? За разлика от тебе аз не МРАЗЯ германското защото съм ИЗБРАЛ да живея в Германия, НЕ МРАЗЯ електромобилите, защото съм си ИЗБРАЛ да си купя електромобил. Не си мразя живота, защото съм мислил ПРЕДИ да избера!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 6 месеца )
    MythBusterчо, толкова си захлюпен братче, че даже не проумяваш сарказма към немските марки в първи коментар! А веднага си се втурнал да хулиш и защитаваш любимите си тези! Китайци - Батерии - Тесла!А това, че слагаш всичко произведено в Китай под един общ знаменател,препотвърждава колко захлюпен си!Това, че Рено или Тесла държат на някакви стандарти в производствата в Китай, не значи, че всички китайски фабрики са зелени,екологични,без детски труд и прочие!Айде поспри да джвакаш китайски ишки!
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 6 месеца )
    И коя фирма в Китай ползва 100% ВЕИ?