Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ЗИС-110
Двигателят ЗИС-110 е наистина уникален. Теоретично, подобно на ГАЗ-13, той е изпреварил времето си: осем цилиндъра, 6-литров двигател със 140 к.с., хидравлични повдигачи на клапаните, ангренажен ремък с безшумна морзова верига... И това е през 1945 г. Всички тези иновации правят двигателя не само най-мощният съветски двигател по това време (дори камионите не са по-мощни), но и най-тихият. ZIS-110 дори няма обичайната тяга за обогатяване на сместа (всмукване), вместо която е използвана автоматична система за обогатяване - биметална спирала. И всичко работи добре.
Двигателят ЗИС-110 е наистина уникален. Теоретично, подобно на ГАЗ-13, той е изпреварил времето си: осем цилиндъра, 6-литров двигател със 140 к.с., хидравлични повдигачи на клапаните, ангренажен ремък с безшумна морзова верига... И това е през 1945 г. Всички тези иновации правят двигателя не само най-мощният съветски двигател по това време (дори камионите не са по-мощни), но и най-тихият. ZIS-110 дори няма обичайната тяга за обогатяване на сместа (всмукване), вместо която е използвана автоматична система за обогатяване - биметална спирала. И всичко работи добре.


0