Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ЗИС-110
Понякога този двигател бива упрекван, че е двигател с ниски клапани. Казват, че това е остарял дизайн и дори предишният „луксозен“ двигател ЗИС-101 е с горен клапан. Има обаче обяснение за това: двигателят с по-ниски клапани и дори с хидравлични компенсатори работи много по-тихо от аналозите с горни клапани. А за една правителствена лимузина това е много важно. В допълнение, можете да поставите монета върху него без да се помести: моторът също няма почти никакви вибрации. С една дума, това е най-добрият съветски двигател за времето си.
Понякога този двигател бива упрекван, че е двигател с ниски клапани. Казват, че това е остарял дизайн и дори предишният „луксозен“ двигател ЗИС-101 е с горен клапан. Има обаче обяснение за това: двигателят с по-ниски клапани и дори с хидравлични компенсатори работи много по-тихо от аналозите с горни клапани. А за една правителствена лимузина това е много важно. В допълнение, можете да поставите монета върху него без да се помести: моторът също няма почти никакви вибрации. С една дума, това е най-добрият съветски двигател за времето си.


0