Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
АЗЛК-21413
АЗЛК самостоятелно произвежда експериментален бензинов осемклапанов карбуратор 21414, неговата инжекционна версия 21415 и 16-клапанов инжекцион 21416. Но дизеловите 21423 и 21413 изглеждат много по-интересни, а последният е с турбокомпресор.
Базиран е на блок от осемклапанов бензинов двигател. АЗЛК решава, че двигателите трябва да бъдат максимално унифицирани, което ще направи производството им възможно най-евтино. Следователно както турбодизеловите, така и бензиновите двигатели имат много общи неща: чугунени цилиндрови блокове, алуминиева цилиндрова глава, задвижване на зъбния ремък и общ обем от 1,8 литра. Този двигател е с осем клапана, но в бъдеще те обмислят възможността да пуснат версия с 16 клапана с по-голяма мощност.
АЗЛК самостоятелно произвежда експериментален бензинов осемклапанов карбуратор 21414, неговата инжекционна версия 21415 и 16-клапанов инжекцион 21416. Но дизеловите 21423 и 21413 изглеждат много по-интересни, а последният е с турбокомпресор.
Базиран е на блок от осемклапанов бензинов двигател. АЗЛК решава, че двигателите трябва да бъдат максимално унифицирани, което ще направи производството им възможно най-евтино. Следователно както турбодизеловите, така и бензиновите двигатели имат много общи неща: чугунени цилиндрови блокове, алуминиева цилиндрова глава, задвижване на зъбния ремък и общ обем от 1,8 литра. Този двигател е с осем клапана, но в бъдеще те обмислят възможността да пуснат версия с 16 клапана с по-голяма мощност.


0