Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ВАЗ-2105 ВФТС
Може да ви се стори, че тук има твърде много двигатели ВАЗ. Въпреки това, обективно, автомобилният гигант в Толиати не само произвежда най-много автомобили в СССР, но и е движеща сила за много индустрии и области - включително автомобилния спорт. В края на краищата, още в средата на 70-те години, „Жигули“ започва да блести с мощ и главно на състезателните писти, засенчвайки миналите постижения на ‚Москвич“. И това до голяма степен е заслуга на Стасис Брундза, литовски състезател, който не само участва с автомобили „Жигули“, но и ги конструира за себе си.
През 1982 г. Стасис, вече десеткратен рали шампион на СССР, решава да построи свой собствен автомобил „Жигули“, базиран на ВАЗ-2105.
В края на краищата, запазвайки познатите форми на главата и блока, колата получава сериозно модифицирана бутална група и газоразпределителен механизъм, който осигурява различни фази на повдигане и всмукване на клапана, а също така повишава степента на компресия до 11,5: 1. Нека добавим чифт двойни хоризонтални карбуратори Weber 45 DCOE и мощността, която получаваме, не е 69-77 к.с., типична за конвенционалните 1.3-1.6-литрови двигатели „Жигули“, а 160 к.с.
Може да ви се стори, че тук има твърде много двигатели ВАЗ. Въпреки това, обективно, автомобилният гигант в Толиати не само произвежда най-много автомобили в СССР, но и е движеща сила за много индустрии и области - включително автомобилния спорт. В края на краищата, още в средата на 70-те години, „Жигули“ започва да блести с мощ и главно на състезателните писти, засенчвайки миналите постижения на ‚Москвич“. И това до голяма степен е заслуга на Стасис Брундза, литовски състезател, който не само участва с автомобили „Жигули“, но и ги конструира за себе си.
През 1982 г. Стасис, вече десеткратен рали шампион на СССР, решава да построи свой собствен автомобил „Жигули“, базиран на ВАЗ-2105.
В края на краищата, запазвайки познатите форми на главата и блока, колата получава сериозно модифицирана бутална група и газоразпределителен механизъм, който осигурява различни фази на повдигане и всмукване на клапана, а също така повишава степента на компресия до 11,5: 1. Нека добавим чифт двойни хоризонтални карбуратори Weber 45 DCOE и мощността, която получаваме, не е 69-77 к.с., типична за конвенционалните 1.3-1.6-литрови двигатели „Жигули“, а 160 к.с.


0