Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Подобно на много от най-великите автомобили на Nissan, R32 Skyline се ражда в период на стагнация на продажбите на марката. Предшественикът на автомобила, R31 Skyline, например, трябва да се конкурира с модели като BMW 3 Series. И така, за следващото поколение Skyline, Nissan се фокусира върху чистото представяне, създавайки двигателя RB26DETT с фокус върху правилата на FIA Group A. Двигателят е толкова мощен, че може да достигне 600 к.с. в състезателна комплектация, изтъква Road & Track. Така че останалата част от колата трябва да бъде преработена, за да се справи с това огромно увеличение на мощността.
Стандартната версия има 320 к.с., достатъчни, за да я направят една от най-бързите коли на своето време. Той се продава само на два пазара, Япония и Австралия, като на последния пазар получава прякора "Годзила".