Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Може да не е най-вълнуващият автомобил по отношение на външния вид или представянето, но влиянието, което Nissan Leaf има върху пазара на електрически автомобили, не може да бъде оспорено. Той дебютира през 2010 г. и е първият в света масов електрически автомобил, с над половин милион произведени екземпляра до момента. Nissan побеждава всеки друг производител на пазара и задържа Leaf на върха на класациите за продажби въпреки засилената конкуренция в лицето на неговите европейски и американски конкуренти. Lead дори беше коронован за най-продавания електромобил в света през 2020 г., въпреки че това признание беше краткотрайно, тъй като Tesla Model 3 взе титлата само няколко месеца след това.
Технологично Leaf е впечатляващо постижение, но това, което подкрепя неговия успех в продажбите, е, че е съвсем лесен за шофиране. От самото начало Nissan избягваше хитри трикове или луксозни функции, вместо това позиционира Leaf като електромобил за всеки тип потребител. Освен това беше агресивен в ценообразуването си, като Leaf 2022 се предлага на начална цена от около 20 000 долара, като се вземат предвид данъчните стимули.