Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Nissan, както всеки друг японски автомобилен производител през 60-те години, се бори да се отърси от имиджа си на икономична кутия на международните пазари. Купувачите избират японска кола, защото е евтина и не се нуждаеше от поддръжка, а не защото всъщност е добра за шофиране.
Datsun 510, продаван също като Nissan Bluebird, променя това виждане. Колата изненадва купувачите със своята атлетична природа, като същевременно запазва ниската си начална цена. Това не е случайно: президент на Nissan за Северна Америка Ютака Катаяма изиграва важна роля в разработването на 510, като иска да се увери, че моделът е проектиран да се хареса на американския пазар.
Много бързо търсенето на 510 скача до небесата, като Nissan добавя допълнителни стилове на каросерията и опции за двигатели, за да бъде в крак с търсенето. Освен успеха в Америка, колата става хит и в Южна Африка и Австралия, където нейното издръжливо качество на изработка я прави по-желана от много от европейските ѝ съперници.