Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
На пръв поглед би било лесно да се предположи, че Nissan Figaro е продукт от 60-те или 70-те години на миналия век, но всъщност за първи път колата влиза в производство през 1991 г. Той е проектиран за японския пазар като, със стил, който е силно вдъхновен от kei автомобилите от 60-те години. Той е базиран на механиката на популярния хечбек Micra, но включва редица премиум екстри, включително кожени седалки, специално проектиран CD плейър и климатик. Дизайнерът Шоджи Такахаши е вдъхновен отчасти от часовниците Swatch, чиито двуцветни цветови схеми са вдъхновили опциите за боядисване на Figaro.
Оригиналната концепция Figaro дебютира на автомобилното изложение в Токио през 1989 г., като производството продължава само две години между 1991 и 1992 г. Освен че става популярен в Япония, Figaro придобива култов статут по целия свят, особено в Обединеното кралство, където са внесени над 2500 бройки, приблизително 10% от цялата световна продукция на модела.