Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Представен горе-долу по същото време като 240SX, Z32 300ZX е второто поколение на най-високия спортен автомобил на Nissan. Стилът му е значително подобрен в сравнение със старата версия, като модерната, опростена кабина заменя остарелия, лепкав интериор на предшественика му.
Част от успеха на колата може да се дължи на изследванията на неговия дизайнер Тошио Ямашита. Именно дизайнът представлява радикална промяна от предишните продукти на Nissan и Ямашита е категоричен, че оригиналните му скици са запазени, за голямо огорчение на инженерите на Nissan. Първоначално фаровете за 300ZX са счетени за твърде трудни за изработване и инженерният екип иска от Ямашита да промени дизайна или с изскачащи фарове, или с по-малко ъглови модули. Но той отхвърля искането и в крайна сметка сам намира проекторите, като ги представя на инженерния екип. Този уникален дизайн, заедно с прецизното управление на Z32 и конкуриращата с Porsche производителност, затвърждават репутацията му на един от най-добрите Z автомобили.