Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Nissan Skyline R34 GTR се отличава с това, че е най-добрата итерация на дългогодишната серия Skyline. Благодарение на джентълменско споразумение между производителите, GTR официално предлага фабричните 276 к.с., въпреки че Top Gear съобщава, че реалната цифра е по-скоро 330 к.с. Тази мощност може да бъде увеличена до около 400 к.с. с просто пренасочване, а напълно обновен двигател може да избута до над 1000 к.с. Дори в стандартна форма, колата е изключително бърза и изглежда впечатляващо, с неподвластен на времето дизайн, който се подобрява в сравнение с възприеманата „закръгленост“ на R33 .
GTR е състояние да победи на пистата суперколи, които струват три пъти повече от него. Днес R34 GTR е сред най-желаните японски автомобили, като екземплярите с малък или никакъв пробег се продават за стотици хиляди долари.