Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
През десетилетията името Fairlady е било прикрепено към редица спортни коли Nissan и Datsun, като един от първите примери е Datsun Fairlady 1500. Представен на автомобилното изложение в Токио през 1961 г., Nissan твърди, че Fairlady 1500 е първият напълно модерен японски спортен автомобил. Той също изиграва ключова роля в ранния японски моторен спорт, със състезателна версия на автомобила, която печели първото в историята Гран При на Япония в Сузука през 1963 г.
Моделът е базиран на шасито на Datsun 310 и включва двигателя от Nissan Cedric, който според Nissan е с около 80 к.с.
Стилът му е доста различен от предишните автомобили на Nissan, като до голяма степен дизайнът е заимстван от британските спортни автомобили, произведени от компании като MG и Triumph. Въпреки това ранните бройки 1500 се отличават с това, че са продавани като триместни, като третата седалка е разположена зад шофьора под прав ъгъл. Автомобилът продължава да се произвежда до 1970 г., с голямо обновяване през 1967 г.