fallback

Volvo и Mercedes получават революционни батерии

Само за 5 минути зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 км

Бъдещите електрически автомобили на Volvo ще бъдат оборудвани с батерии с ултрабързо зареждане. Клетките със силициев анод ще имат специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и за пет минути връзка със зарядната станция ще дават допълнителни 160 километра пробег. Технологията, разработена от израелския стартъп StoreDot, разчита на патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект.

Volvo подписа споразумение за стратегическо партньорство с израелската StoreDot за разработване на прототипни батерийни клетки с технология за ултрабързо зареждане XFC. Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.

Междувременно тестовете, проведени през 2023 г. на ранни проби от XFC клетки на StoreDot, се оказаха положителни. В голямата тестова програма участват всички стратегически партньори на StoreDot. Литиево-йонните батерии с анод от металоидни наночастици показаха специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и осигуриха допълнителни 160 километра пробег за пет минути зареждане. Освен това за постижението не са необходими бързи зарядни станции.

Следващият етап за StoreDot ще бъде началото на производството на батерия с полутвърд електролит и специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм. След още няколко години на пазара ще се появят твърдотелни батерии, чиято плътност на съхранение на енергия ще бъде два пъти по-висока от тази на съществуващите литиево-йонни батерии. Според StoreDot това са 550 ватчаса на килограм и заряд за 160 километра пробег за две минути. Всичко това компанията възнамерява да постигне благодарение на патентовани органични и неорганични съединения, оптимизирани с помощта на алгоритми с изкуствен интелект.

Партньорите на StoreDot включват BP, Mercedes-Benz AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, Samsung, TDK и производствената компания EVE Energy. Очаква се масовото производство на батерийни клетки 100in5 (100 мили за 5 минути) да започне до 2025 г.

fallback
  • #20
    q ( преди 1 година )
    Карай си я със здраве. Само ако може, сутрин като отивам на работа да не ми къдиш точно пред мен. Френските дизели са най-яките ама и те си имат предел на възможностите. Особенно с българската нафта. Та никой не е длъжен да диша изверженията на другите. Особенно децата по тротоарите.
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, ти ако знаеш кви обещания мога да ти хвърля :D Това е поредния стартъп тръгнал с голямата кошница. По спомен около 3% от стартъпите успяват да въведат продуктите си в производство, а големите компании както са в случая Мерцедес и Волво просто залагат на много такива стартъпи и единиците, които успяват им връщат инвестицията - тепърва ще видим дали израелците са от тези с възвръщаемостта или са от тези с големите празни обещания :)
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Q, абе колега, не си ли противоречиш малко? Казваш всички минавали на Ел, щото било по-евтино и по-здраво, а в същото време даже и германците си държат старите скъпи и трошливи чакащи за ремонт коли по-дълго?! Е що така се мъчат тия швабЕ с тия трошки? :)
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, я припомни на гостенина като дойде време да сменяш баничарката, какво ти препоръчвам да си купиш от две години насам, че не спира да говори глупости, че продължавам да те убеждавам да си купиш пикапа на Тесла? Благодаря предварително.
  • #16
    Турбо ( преди 1 година )
    Коментара ми е до 10.
  • #15
    Турбо ( преди 1 година )
    До 12.Колата ми е купена нова от СФА,в момента е на 250 х.км и съм сменял само консумативи,масло филтри ремъци и ролки.Старата ми кола я продадох на познат на 230 х.км и още върви,а вече минава 500 х.км.
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, изключително бавно зареждаш на фона на обещаното за тези батерии, което така или иначе един ден ще се случи дори да е след 20 години, за разлика от синтетичните горива които никога няма да навлязат масово при леките автомобили. Както вече писах тези батерии напълно обезсмислят ДВГ като цяло, защото ще имат по-голям пробег с едно зареждане и или ще са по-леки от автомобил с ДВГ. В такъв случай времето за зареждане няма да има никакво значение за 99% от хората.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    За 5 мин зареждам за 1060 км, мерси. А и това са си само обещания, които тепърва евентуално ще трябва да видим в масово производство...
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    От друга страна, за такива които редовно пътуват на дълги разстояния, тази батерия ще е перфектна. От една страна за 15 минути пълнят 500 км, от друга страна 100 киловатчаса батерия за която питаш, няма да тежи сегашните 500-600 кг, а ще тежи само 200-300 кг. Това ще доближи теглото на електромобилите до теглото на автомобил с ДВГ и ще падне още един от недостатъците им. С по-малки батерии дори ще станат по-леки от автомобил с дъга и ще отделят по-малко Фин и прахови частици от гумите.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. И аз това се питах, защото тъкмо щях да похваля автора на статията, че е една от малкото грамотно написани, защото е написал силициев, а не силиконов анод, но като дочетох статията се отказах да го хваля. Предвид повишената енергийна плътност и бързото зареждане е вероятно батерията да е с по-малък капацитет, защото няма смисъл да мъкнеш голяма батерия цяла година, защото можело два три пъти годишно да ти се наложи да спреш за пет минути по пътя за морето.
fallback
Последни