IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo и Mercedes получават революционни батерии

Само за 5 минути зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 км

Бъдещите електрически автомобили на Volvo ще бъдат оборудвани с батерии с ултрабързо зареждане. Клетките със силициев анод ще имат специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и за пет минути връзка със зарядната станция ще дават допълнителни 160 километра пробег. Технологията, разработена от израелския стартъп StoreDot, разчита на патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект.


батерии


Volvo подписа споразумение за стратегическо партньорство с израелската StoreDot за разработване на прототипни батерийни клетки с технология за ултрабързо зареждане XFC. Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.

Междувременно тестовете, проведени през 2023 г. на ранни проби от XFC клетки на StoreDot, се оказаха положителни. В голямата тестова програма участват всички стратегически партньори на StoreDot. Литиево-йонните батерии с анод от металоидни наночастици показаха специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и осигуриха допълнителни 160 километра пробег за пет минути зареждане. Освен това за постижението не са необходими бързи зарядни станции.

Следващият етап за StoreDot ще бъде началото на производството на батерия с полутвърд електролит и специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм. След още няколко години на пазара ще се появят твърдотелни батерии, чиято плътност на съхранение на енергия ще бъде два пъти по-висока от тази на съществуващите литиево-йонни батерии. Според StoreDot това са 550 ватчаса на килограм и заряд за 160 километра пробег за две минути. Всичко това компанията възнамерява да постигне благодарение на патентовани органични и неорганични съединения, оптимизирани с помощта на алгоритми с изкуствен интелект.

Партньорите на StoreDot включват BP, Mercedes-Benz AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, Samsung, TDK и производствената компания EVE Energy. Очаква се масовото производство на батерийни клетки 100in5 (100 мили за 5 минути) да започне до 2025 г.


0 от 500
  • #60
    1 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А да коментирам ли наглостта ви, да твърдите че не може да се кара с повече от 90 км средна скорост по магистралата, А да питате защо Тесла кара със 130 км, а не със 140, за да стигне от София до Слънчев бряг за 3,5 часа, след като вие стигате за 5 часа. А върхът на наглостта е да се присмивате че ако кара с 140 ще трябва да спре за пет минути на зарядна станция и това било изгубено време. Подигравките ми с 90 км в час винаги са били в този контекст. Двойният ви Стандарт!
  • #59
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, аз одобрявам избора на турбо да кара с 90 км в час, защото и аз не карам служебния си автомобил по магистралата със 140 защото не се чувствам спокоен. Но не одобрявам двуличието да питаш защо тези с теслите карат с 90 км в час при положение че и той ако си купи Tesla ще я кара с толкова дори да има пробег 3000 км с едно зареждане и да му подаряват тока безплатно цял живот. След това е малко нагло да сравняваш разходът на баничарката с 90 с разходът на електромобил със 140.
  • #58
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До Турбо.Щом сектанта ти казва ще караш с 140км в час,за да му подкрепиш опорките.Тесла си купи да си я зареждаш безплатно.Ама никак не се меси сектанта на Тесла в избора на другите.
  • #57
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект." - Разбрахме, стига сте повтаряли. Не един или два стартъпа съм видял, дето изкарват по 1 година, с обещания за магичен ИИ, дето се оказва, че рябват толкова насторйки и пренастройки, че ако Google не ни купу, всички гледаме за нова работа ...
  • #56
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Като оправдание ли ти изглежда?Обосновавам се защо карам по бавно. Оправдава се този който с нещо е виновен.Пристигна ми поредната глоба за 100 лева от КАТ въпреки бавното ми каране и използването на Waze.А ти си карай както искаш,защо се засягаш?
  • #55
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Което си е факт си е факт и никой не може да го оспори. Това за километрите е така. Също така всеки си има и мнение, така че ми позволи да не съм съгласен с твоето, дали 500 км са достатъчни, ако така или иначе рядко ги минаваш и все пак, ако се наложи ще трябва да спреш за максимум 10 минути на някоя от 20-те зарядни станции покрай които ще минеш за тези 500 км. Но всеки с приоритетите си и уважавам мнението ти, че тези 10 минути жестоко ще те объркат. Щом казваш сигурно е така!
  • #54
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Работата е там че електриката повече от 500км пожелателни не може фа направи няма такава.Тоест товя е горната граница на тази технология а тя е далеч от достатъчна
  • #53
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Казах ти, че няма нужда да се оправдаваш и те помолих да не коментираш шофирането на останалите, които караме по-бързо. И единия и другия начин над шофира не си имат както предимства така и недостатъци и всеки има право сам да си избере с кое да направи компромис И с кое не. Просто винаги ми е било смешно, когато се подиграваш на някой който изминава маршрута за два часа по-бързо от тебе че му се наложило да спре за 10 минути за зареждане. Или сравняваш разхода на Тесла със 140 км с твоята бани
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    А имам една резервна гума.Чакаш пътна помощ и пак разходи,разходи.Не ,че е невъзможно да се кара с 140 км/ч.Има Шумахеровци които карат с над 200.Не е препоръчително,съсипваш си колата.Схвана ли разликата?За острия език имам навика да се отнасям според заслугите на опонента.На зла круша зъл прът.
  • #51
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Добре,как да се кара с 140 км/ч по магистрала с неравности и дупки?Който не му е жал за колата,да кара както си иска,нямам нищо против.Миналата зима скъсах почти нова зимна гума Гудиър и повредих джанта на Хемус в района между тунелите.Това лято скъсах гума Континентал в района на Плевен.Една качествена гума от размера който ползвам е 250 лева.Монтаж демонтаж,машинно изправяне на джантата си разход.Може и по окачването да счупиш нещо.Случвало ми е се да скъсам две леви гуми в дупка.