fallback

Volvo и Mercedes получават революционни батерии

Само за 5 минути зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 км

Бъдещите електрически автомобили на Volvo ще бъдат оборудвани с батерии с ултрабързо зареждане. Клетките със силициев анод ще имат специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и за пет минути връзка със зарядната станция ще дават допълнителни 160 километра пробег. Технологията, разработена от израелския стартъп StoreDot, разчита на патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект.

Volvo подписа споразумение за стратегическо партньорство с израелската StoreDot за разработване на прототипни батерийни клетки с технология за ултрабързо зареждане XFC. Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.

Междувременно тестовете, проведени през 2023 г. на ранни проби от XFC клетки на StoreDot, се оказаха положителни. В голямата тестова програма участват всички стратегически партньори на StoreDot. Литиево-йонните батерии с анод от металоидни наночастици показаха специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и осигуриха допълнителни 160 километра пробег за пет минути зареждане. Освен това за постижението не са необходими бързи зарядни станции.

Следващият етап за StoreDot ще бъде началото на производството на батерия с полутвърд електролит и специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм. След още няколко години на пазара ще се появят твърдотелни батерии, чиято плътност на съхранение на енергия ще бъде два пъти по-висока от тази на съществуващите литиево-йонни батерии. Според StoreDot това са 550 ватчаса на килограм и заряд за 160 километра пробег за две минути. Всичко това компанията възнамерява да постигне благодарение на патентовани органични и неорганични съединения, оптимизирани с помощта на алгоритми с изкуствен интелект.

Партньорите на StoreDot включват BP, Mercedes-Benz AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, Samsung, TDK и производствената компания EVE Energy. Очаква се масовото производство на батерийни клетки 100in5 (100 мили за 5 минути) да започне до 2025 г.

fallback
  • #50
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така недей да обясняваш как по българските магистрали няма как да се кара със 140, което най-малкото е смешно за хората, които те четат. След това дори да кажеш нещо смислено, ще го пренебрегнат. Предвид острият ви език, рядко някой дръзва да ви противоречи или да ви поправя. За да съм обективен, с тебе и за моя изненада напоследък и с тинтири може да се води градивен диалог от който всички да научим по нещо, но заради останалите антиелектрици рядко някой друг се включва, заради поведението
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    Някога да съм оспорвал че разхода е толкова? Или да съм те карал да караш по-бързо? Но пък за сметка на това те давам за пример, когато някой започне да ми обяснява че всички нормални хора карат със 140 по магистралата, а електромобилите не можели. Почти съм сигурен че ти ако се качиш на електромобил пак ще си караш така и няма нищо лошо в това, без никакво значение какви са ти мотивите. Даже и не си длъжен да се оправдаваш и да ни се обясняваш. Но и ти недей смятай твоя разход за останалите!
  • #48
    Турбо ( преди 1 година )
    Баничарката е товарен кон,не е Ферари.При 140 км/ч двигателя става много шумен,дизела не търпи високи обороти. По каталог дават максимална скорост 160 км/ч и си ги вдига,пробвал съм.Аз гоня максимален пробег,пазя си машината за да нямам проблеми.С 90 км/ч разхода е 4,5 л/100.При 140 км/ч разхода е по висок,ако толкова те интересува ще засека на Хемус като пътувам за София.При последното пътуване разхода ми 4,1л/100, като средната стойност е 75 км/ч. Карал съм съм по първокласни и второкласни.
  • #47
    Турбо ( преди 1 година )
    Спора беше преди около две години,може и повече.Доволен съм от съвета и точно за това ти благодарих.Научих много и за електромобилите в тези спорове.Клипа исках да го снимам заради спора ни за разхода на баничарката,не ми вярваш за разхода от 4,5 л/100.
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    А относно разхода, карал съм достатъчно автомобили за да знам, че 4,5 л на 100 е напълно постижим разход. От залагал съм се за постигане на разход под четири на 100 за 60 км маршрут и съм го печелил. Също така съм постигал разход при изкачване на проходът Троян- Кърнаре около 4 на 100 след спорът с тебе, така че няма с какво да ме учудиш. По-скоро искам да ми покажеш разходът на баничарката при 140 км в час, че това няма как да го пробвам. Пак ли е 4,5 100 или излязох прав и за това?
  • #45
    Мхм ( преди 1 година )
    Ватчаса на кг допълнителен пробег това е едно дрън дрън.Колко е капацитета а ми не е даден а що не е даден щото дори няма 100квтч може би а с това не можеш да минеш повече от 400-500км пожелателен пробег.
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да съм отричал, че сме водили такъв спор? Да съм отричал, че след твоята аргументация съм си променил мнението? Единственият ми въпрос беше преди колко време сме го водили този спор И продължавам ли да те убеждавам да си купиш електричка? Другият ми въпрос е дали съм бил обективен и доволен ли си от съвета който съм ти дал след като сме уточнили всички подробности? Не е нужно да ми доказваш каквото и да било. Честно казано не смятам че при такива фундаментални спорове, някой от нас има значение.
  • #43
    Турбо ( преди 1 година )
    Още не съм решил дали да купя Рифтър или Кади,а 2025 година наближава.Мисля също да направя един клип и да го кача в ютуб,за да видиш гаража, Хюндая и баничарката с данни за пробега до момента, разхода на 100 и километрите от последния глокс.За да видиш,че не лъжа.
  • #42
    Турбо ( преди 1 година )
    След това се опита да ме убедиш,че с бус ще си върша по добре работата,без да знаеш подробности за начина ми на работа и обема от стоки.После ме убеждаваше да ползвам спедиторски услуги.И след много дълъг спор се съгласи, че електричка не ми върши работа и ми препоръча дизелов пикап.
  • #41
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,препоръката за дизелов пикап дойде в края на спора.В началото се опита да ме убедиш,че с Тесла ще спестя пари от евтино зареждане в гаража.След като ти изчислих,че само от разликата в цената между дизел и електричка мога да купя толкова нафта с която да карам над 300 х.км.
fallback
Последни