fallback

Volvo и Mercedes получават революционни батерии

Само за 5 минути зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 км

Бъдещите електрически автомобили на Volvo ще бъдат оборудвани с батерии с ултрабързо зареждане. Клетките със силициев анод ще имат специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и за пет минути връзка със зарядната станция ще дават допълнителни 160 километра пробег. Технологията, разработена от израелския стартъп StoreDot, разчита на патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект.

Volvo подписа споразумение за стратегическо партньорство с израелската StoreDot за разработване на прототипни батерийни клетки с технология за ултрабързо зареждане XFC. Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.

Междувременно тестовете, проведени през 2023 г. на ранни проби от XFC клетки на StoreDot, се оказаха положителни. В голямата тестова програма участват всички стратегически партньори на StoreDot. Литиево-йонните батерии с анод от металоидни наночастици показаха специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и осигуриха допълнителни 160 километра пробег за пет минути зареждане. Освен това за постижението не са необходими бързи зарядни станции.

Следващият етап за StoreDot ще бъде началото на производството на батерия с полутвърд електролит и специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм. След още няколко години на пазара ще се появят твърдотелни батерии, чиято плътност на съхранение на енергия ще бъде два пъти по-висока от тази на съществуващите литиево-йонни батерии. Според StoreDot това са 550 ватчаса на килограм и заряд за 160 километра пробег за две минути. Всичко това компанията възнамерява да постигне благодарение на патентовани органични и неорганични съединения, оптимизирани с помощта на алгоритми с изкуствен интелект.

Партньорите на StoreDot включват BP, Mercedes-Benz AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, Samsung, TDK и производствената компания EVE Energy. Очаква се масовото производство на батерийни клетки 100in5 (100 мили за 5 минути) да започне до 2025 г.

fallback
  • #30
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Убий ме ако знам що цензурира Оптимизиран... *** нема се ядосвам. Ще изчакаме година и ще видим! В момента Волво рекламира яко хибридите си с много готина реклама в която ЕЛ е включено в мрежата и няма "сок" да мръдне, а семейството взима хубрида с думите "Електрическа с резервен план" или нещо такова. Та нека мине тая година и тогава да говорим пак за новите батерии чудо
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сегашните батерии на Тесла модел s с капацитет 100 киловатчаса тежат 650 кг. При постигнатите и тестваните в момента 300 ватчаса на килограм, ако запазят това тегло, батерията на този същия автомобил вече ще има 200 киловатчаса батерия тоест ще минава повече километри отколкото ти изминаваш с един резервоар, като батерията ще може да отдава минимум два пъти по-голяма мощност, което ще рече 2000 коня и да зарежда 1000 километра за 30 минути.
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ ще го напиша бааавно, че да го прочетеш и разбереш: Технологията не е променена драстично, ТЕХНОЛОГИЯТА Е О П *** И З И Р А Н А ;)
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    И все пак не говорим за куха теория. Това прочете ли го: Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.
  • #26
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, за 21 ще се съглася с теб... донякъде. Ще го кажа така: Със старата кола ще мине пак 500 хил, а с новата няма да има проблеми до 250. От там нататък ще почват проблемите при новите 200-250 хил според мотора. Иначе съм точно като колегата Турбо, само че повечето ми коли са върнати от лизинг. Преди няколко дена минах 200 хил км от които малко над 80 хил са мои - освен нормалната поддръжка (каквато между другото има и ел) съм сменил само един датчик за външна температура прецакан в сервиза
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    "За последните вече 15тина години технологията на батериите не се е променила драстично"Това вече успя да ме разсмее и да ми оправи деня, че напоследък въртите все едни и същи митове и вече не са ми интересни. Този много лесно ще го разбия като те помоля да ми кажеш пробегът и времето за зареждане на избран от тебе 15-годишен електромобил? Също така да ми кажеш цената на батериите преди 15 години и броя цикли живот. Няма да отговориш, познах ли? В 99,9% така правиш!
  • #24
    q ( преди 1 година )
    @ Тинти Обикновенните хора при такива промени, изчакват. В момента положението в автоиндустрията и в Европа не е розово. Та все по-скъпи и по-стари коли ще идват от там. Защото пазара втора ръка се е активирал и при тях.
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, съгласен съм с тебе, защото както виждаш обещанията за 130 милиона литра на 10 долара синтетичен бензин още за миналата година не се сбъднаха. Те са вече втора година произвежда своите 46 80 батерии, но със спорен успех, защото поне потвърдена информация над 80% от продукцията е брак и отива за рециклиране, което я оскъпява. Но от друга страна, Тесла ползва доста нови технологии батерии, предимно китайски, които преди две-три години изглеждаха празни обещания, но вече са в Теслите.
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    За последните вече 15тина години технологията на батериите не се е променила драстично, няма го големият пробив на който всички се надяват, само е оптимизирана и то вероятно близо до максимума си.
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, изчакай да чуеш преди две години какво съм препоръчал на турбо и после разсъждавай по темата! Сега даже при положение, че отмениха изискванията за евро 7, му препоръчах да си запази сегашната баничарка още няколко години, защото на новата само опаковката ще е по-добра от старата и вероятно за следващите 250 000 км ще му създаде по-малко проблеми отколкото новата за първите си 250 000. Това разбира се е мое мнение, а мнението е като г*за - всеки си има. Дали съм прав не знам. Той решава!
fallback
Последни