fallback

Volvo и Mercedes получават революционни батерии

Само за 5 минути зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 км

Бъдещите електрически автомобили на Volvo ще бъдат оборудвани с батерии с ултрабързо зареждане. Клетките със силициев анод ще имат специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и за пет минути връзка със зарядната станция ще дават допълнителни 160 километра пробег. Технологията, разработена от израелския стартъп StoreDot, разчита на патентовани смеси и алгоритми с изкуствен интелект.

Volvo подписа споразумение за стратегическо партньорство с израелската StoreDot за разработване на прототипни батерийни клетки с технология за ултрабързо зареждане XFC. Засега говорим за т. нар. B-проби - напълно функционални батерии за пълномащабни и стендови тестове. Клетките са адаптирани към бъдещите електрически архитектури на Volvo. И партньорите обещават да покажат първите резултати от сътрудничеството още през следващата година.

Междувременно тестовете, проведени през 2023 г. на ранни проби от XFC клетки на StoreDot, се оказаха положителни. В голямата тестова програма участват всички стратегически партньори на StoreDot. Литиево-йонните батерии с анод от металоидни наночастици показаха специфичен капацитет от около 300 ватчаса на килограм и осигуриха допълнителни 160 километра пробег за пет минути зареждане. Освен това за постижението не са необходими бързи зарядни станции.

Следващият етап за StoreDot ще бъде началото на производството на батерия с полутвърд електролит и специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм. След още няколко години на пазара ще се появят твърдотелни батерии, чиято плътност на съхранение на енергия ще бъде два пъти по-висока от тази на съществуващите литиево-йонни батерии. Според StoreDot това са 550 ватчаса на килограм и заряд за 160 километра пробег за две минути. Всичко това компанията възнамерява да постигне благодарение на патентовани органични и неорганични съединения, оптимизирани с помощта на алгоритми с изкуствен интелект.

Партньорите на StoreDot включват BP, Mercedes-Benz AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, Samsung, TDK и производствената компания EVE Energy. Очаква се масовото производство на батерийни клетки 100in5 (100 мили за 5 минути) да започне до 2025 г.

fallback
  • #10
    q ( преди 1 година )
    А колите с ДВГ втора ръка стават все по-скъпи и по-малко. За поддръжката да не говорим. Масла, филтри,свещи, турбини, DPF и катализатор. Всичко издухано и чакащо за смяна, защото и в Германия вече карат до изчерпване на ресурса.
  • #9
    q ( преди 1 година )
    ДВГ феновете доизживяват последните си дни на надежда, че аха аха нещата ще се променят. Не няма да се променят - високите цени на ресурсите водят до едно - преминаване към най-евтиния за добиване, а именно електричеството. Дизеловите автомобили имат дял 12% при новопроизведените. Това е. Бензиновите никой не развива, клепат ги там и колкото изкарат малолитражките с 3 турбини. Никой не иска коли с ръчни скорости кутии, освен в държави дето се продават по 2 хиляди нови автомобила месечно.
  • #8
    Смех ( преди 1 година )
    Дайте им смешния капаситет да го видим бе 100квтч има ли
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 6. Не си прав! От toyota твърдо си стоят зад твърдотелните батерии и още догодина пускат първи версии на батерии с които електромобилите ще са по-евтини от toyota corolla, А след още само три четири години са обещали автомобил с 1500 км пробег с 10 минутно зареждане. Toyota като обещаят нещо винаги го изпълняват. Не са като Тесла, която от пет години обещава за някакви камиони и пикапи които никой досега не е виждал и ще си останат на картинка!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки ден има революционни батерии на хоризонта. И всеки следващ ден никой нищо не е чувал за тях... То бяха супер кондензатори , органични , сребърни , квантови ... и всичките никога повече не чуваме за тях...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тя рибата още в морето, но някои не само са сложили тигана, ами дори са запретнали ръкави с нож и вилица в ръка.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    И ето че батериите бавно, но с постоянство се подобряват и обезсмислят дори изкопаемите горива, да не говорим за бленуваните от РУК синтетични горива за които апелира държавата да отпуска по 140 000 само за енергията за произвеждане на гориво за един единствен автомобил с ДВГ. Това било много по-смислено отколкото да дават по 3 500 евро субсидия за електромобил. Всеки път му пожелавам да внимава какво си пожелава, за да не му се случи. Току виж някой в Брюксел го чул и го направи!
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не се притеснявай. И затова си има решение. Цената на киловатчас на зарядните станции е според мощността. Бързите зарядни станции обикновено използват батерии за буфер, което оскъпява процеса на зареждане. Ако автомобилът ти поддържа само 50 kW зареждане, няма в смисъл да се буташ на 250 kW зарядна станция и да плащаш по-скъп ток при положение че няма да заредиш по-бързо на нея отколкото на 50 kW или 150 киловата зарядна станция
  • #2
    fte ( преди 1 година )
    те за 5 минути хубаво ще се зареждат, ама тези на опашката за зарядното преди тях ако зареждат 160 км за 50 минути какво правим? ;)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "Само за 5 минути за зареждане те ще дават допълнителен пробег от 160 см" - оправете си подзаглавието, че пак ставате за смях
fallback
Последни