Европейските автомобили имат огромна база от фенове по целия свят и, за да бъдем честни, компаниите на Стария континент наистина правят страхотни машини. И макар да предлагат легендарни превозни средства като Lamborghini Miura и Ferrari F40, не всички коли от региона се възприемат с възторг. Много от автомобилите, произведени в Европа, никога не достигат бреговете на Северна Америка. По-голямата част от европейските превозни средства са също толкова обикновени, колкото един Buick или компактен Chevy. Те изпълняват заложените цели и като цяло са толкова надеждни, колкото повечето други коли.
Въпреки че европейският континент произвежда милиони обикновени превозни средства всяка година, от време на време местните компании имат навика да предлагат по някое и друго недоразумение. Тези модели обикновено са ужасно ненадеждни или невероятно грозни. Понякога производителите в Европа създават кола, за да отговаря на определена цел, въпреки че пазарът няма нужда от нея. Много марки също са известни с това, че правят страхотна кола и никога не откриват правилния начин как да я продадат.
10 коли от Европа, които се превърнаха в огромни грешки (ГАЛЕРИЯ):
В САЩ Fiat се свързва най-вече с малките кабриолетни спортни автомобили и с миниатюрния 500. Компанията обаче произвежда широка гама от автомобили, продавани в Европа и останалия свят. Fiat е добре известна с производството на малки семейни автомобили. Едно такова превозно средство е Multipla и се произвежда от 1998 до 2010 г. Тук ще обърнем внимание на първото поколение, което излиза между 1998 г. и 2004 г.
На хартия и в действителност Multipla е хубава кола. Тя е достатъчно компактна, за да се движи по тесните европейски градски улици и също така е лесна за паркиране. Седалките могат да бъдат изместени, за да се направи допълнително място за по-голям товар, като Fiat предлага опции както с 1,6-литров двигател, така и е с 1,9 литра.
Въпреки това изглежда, че някой е започнал да проектира малка кола и е променил решението си по средата на разработката, като в крайна сметка е присадил миниван към долната част. Вътре преобладава евтино изглеждаща пластмаса и всички уреди за управление са подредени в центъра на арматурното табло.
Колата е просто странна и е учудващо как ръководството се е съгласило да даде зелена светлина за нейното масово производство.