IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Доминацията на Tesla в Европа продължава

Освен американската марка на пазара на електромобили се появи и още един много силен играч

Много интересна тенденция показват последните данни, събрани от JATO Dynamics, за пазара на нови леки автомобили в Европа. През миналия месец търсенето на чисто електрически автомобили (или BEV) записа втория си най-висок месечен пазарен дял в историята, достигайки 22%. Това означава, че повече от един на всеки пет нови леки автомобили, регистрирани в Европа, е бил чисто електрически.“


продажби


Голяма част от добрите резултати се дължат на Tesla. Въпреки ограничената си и сравнително остаряла гама, американската марка наистина се възползва от нарастващия потребителски интерес към електрическите превозни средства. През август 2023 г. Tesla регистрира 33 809 автомобила в Европа, което е с 240% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Така тя изпревари изпревари големи европейски марки като Opel, Citroën или Fiat.

Tesla продължава да се издига

Успехът на Tesla продължава да се гради върху Model Y и Model 3. Първият отново беше най-продаваният модел в Европа и вероятно ще запази тази позиция до края на годината. Това би поставило европейския автомобилен пазар в неудобна ситуация, където неевропейски автомобил е по-популярен от всеки друг европейски. Досега Tesla е регистрирала повече от 169 000 бройки от Model Y, което е увеличение от 216%.


Tesla Model Y


Tesla, наред с две големи китайски компании (Geely и SAIC), е единствената марка, която отбелязва постоянен ръст на пазарния дял през годините. Това е резултат от поредица от действия, предприети в точното време - първо беше постепенното въвеждане на Model 3, а след това отварянето на повече пунктове за продажба в цяла Европа, което позволи на марката да поддържа Model 3, докато не представи Model Y. И накрая - за да поддържа темпа на растеж, американският производител започна да намалява цените. 

MG вече блести в Европа

Преминаването от бензинови/дизелови автомобили към изцяло електрически автомобили има още един голям победител - MG. Тази марка, позиционирана като британска, но изцяло проектирана, разработена и произведена в Китай, е единственият китайски играч, който наистина успява да пробие на европейския пазар.


MG4


Благодарение най-вече на последния си модел - MG4, компанията успява да привлече много нови клиенти, като това се дължи и на атрактивната цена. През август MG успя да влезе в Топ 20 по продажби в Европа с почти 14 900 бройки. Това е повече от резултатите на Suzuki, MINI, Mazda и Jeep. Електрическите модели представляват 59% от този обем, като така MG изпревари големи компании като Opel, Audi, Skoda, Peugeot и Renault, които са продали по-малко електромобили.

Какво се случва с традиционните марки?

Възходът на Tesla и MG доведе до по-малък пазарен дял за някои традиционни производители на автомобили. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot и Hyundai отбелязаха най-големи загуби на пазарен дял през месеца. Тяхното електрическото предлагане е добро като гама, но не достатъчно, за да се конкурира с моделите на Tesla и MG.


Hyundai Kona 2023


Това е и основният проблем на традиционните марки - Tesla намалява цените и нейните модели опасно навлизат в по-ниските сегменти, докато MG атакува отдолу с много конкурентни продукти.


0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 11 ( преди 1 година )
    Ех, ако можеше всички да сте "фанатици" като него, да спорите с аргументи, цифри, логика и с приличен език, вместо с московски опорки, *** и обиди.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до №15 ( преди 1 година )
    Не спори. Бутоните са огромна стъпка назад. Направо недопустима. И са продиктувани изцяло от желанието на Тесла да съкращава разходи. Използваеми са само и единствено при престрояване на магистрала и за Америка, където не са свикнали много-много да дават мигачи. В Европа, където се минава през 2-10 кръгови при всеки градски маршрут, сега всички ще трябва да станем като водачите на БМВ, които и с лостчета не дават мигачи.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така, е Тинтири. Ако световното турне не включва господарката ти Русия, не е никакво световно, нали?
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Коментарът ми не е за това кое е по-удобно, а че, първо, купувачите го знаят, и второ, че въобще не е толкова важно. А и е въпрос на свикване. Ако досега мигачите се даваха с копчета и Тесла искаха да поставят лостче, щеше да обясняваш колко по-удобно е с копче. Все едно не свикнах за един ден, че жабката се отваря от таблета. Не казвам, че е удобно, а че свикнах и то бързо.
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Апропо, Тесла е троянски кон на китайците и дебилните стимули на ЕС за електромобили, на практика текат натам. Да видим колко време ще им трябва да се усетят.
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    С отстъпки е лесно да имаш ръст на продажбите, само че отстъпките рано или късно ще спрат. Истинската новина тук е че Тойота, не особено бързащи да предлагат електромобили, имат ръст на продажбите без да ползват отстъпки. А всички които "ударно" минаха на електромобили сега отчитат спад. Изводите оставям на тези които могат да ги направят.
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, ти си като американските рок групи - обявява световно турне, а като погледнеш картата на света според тях са 10 щата, 2-3 европейски държави и евентуално Австралия. Толкова за "СВЕТА"! Глобалните инвестиции в слънчева енергия през първата половина на 2023 г. са стигнали смайващите 239 милиарда щатски долара,. Но се оказва, че и тази сума не е достатъчна за достигане на бленуваните нулеви емисии... Пак ти казвам - самоубийството на Европа тече с пълна сила!
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Хайде да не се превръщаме на фанатици като антиелектриците и да бъдем по-обективни!" - Каза фанатикът, чийто коментари заемат половината от почти всяка тема, свързана с ел. коли и екология.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла 3 - да. МГ ... неее неее не не не ....
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, ако не си разбрал, светът ще премине на ток от възобновяеми източници със или без твоето одобрение и колкото по-бързо индустрията на дадена държава се преориентира в тази посока, толкова по-добре за нея. Изоставането на Европа в производството на батерии според тебе предимство ли е или недостатък? Не ми излизай с мантрата за ресурсите, те се купуват. Само че печалбата от принадената стойност на продуктите обикновено е по-голяма, отколкото от ресурсите за производството и.