Макар да са чудесни автомобили сами по себе си, седанът Giulia и SUV моделът Stelvio така и не оправдаха очакванията на Alfa Romeo по отношение на продажбите, особено след като старата компания-майка на Fiat - Chrysler Automobiles (FCA), наля около 1 милиард долара в създаването на тяхната платформа Giorgio. След като MiTo, Giulietta и 4C изчезнаха, компанията имаше остра нужда от свежи продукти, за да подмлади продажбите. За щастие, Tonale отбеляза силен старт - толкова успешен, че Alfa вече е на печалба.
В интервю за Autocar главният изпълнителен директор на компанията Жан-Филип каза, че Alfa Romeo вече прави повече пари, отколкото харчи за създаването на своите автомобили, добавяйки, че бъдещето изглежда светло. Топ-мениджъръг изчислява, че годишните доставки могат да достигнат до 90 000 автомобила през 2023 г., и да се увеличат още повече до средата на десетилетието. Очаква се марката да счупи рекорда си по продажби през 2025 г., което честно казано звучи като висока цел, като се има предвид досегашният рекорд от 223 643 бройки.
От управата на Alfa Romeo споделят, че не компанията преследва обем, тъй като се дава приоритет на маржовете на печалба, които се очаква да достигнат поне 10 процента. Шефът на марката Императо споделя, че стабилният паричен поток ще създаде нови възможности за разработване на повече и по-интересни модели. За тази цел изпълнителният директор предположи, че възраждането на Giulietta е възможно в дългосрочен план, след оттеглянето на компактния хечбек в края на 2020 г.
Намирайки се под огромния корпоративен чадър на Stellantis, Alfa Romeo има средствата да достигне предишната си слава и да тръгне по петите на германските премиум марки. Следващото поколение Giulia и Stelvio вече са потвърдени за преминаване към само електрическо задвижване през следващите години, докато по-големите модели с фокус върху САЩ са предвидени за втората половина на десетилетието.