IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo 33 Stradale дебютира с 620 к.с. и още по-мощна EV версия

Възраждането на емблематичното име е ограничено в серия от 33 бройки

Alfa Romeo най-после има нов водещ спортен автомобил, като той току-що беше представен в музея на марката в Арезе (Италия). Той носи името 33 Stradale, с което се почита легендата от 60-те години, от която са произведени само 18 бройки.


Alfa Romeo 33 Stradale


Новата Alfa Romeo 33 Stradale е спортно купе със средно разположение на двигателя. Неговата каросерия в ретро-стил ще бъде изработена ръчно от производителите на каросерии в Carrozzeria Touring Superleggera. Това я прави втората Alfa в последно време, която получава изцяло изработена по поръчка каросерия, след миналогодишната Giulia SWB Zagato.

Съвременното 33 Stradale е по-малко ексклузивен от своя предшественик, тъй като Alfa Romeo възнамерява да направи 33 коли. Всички са били продадени в рамките на седмици след Голямата награда на Италия във Формула 1 през 2022 г. в Монца на 11 септември, когато бъдещите купувачи са били поканени да видят колата на живо.

От компанията-производител са категорични, че няма да има две еднакви коли, тъй като всяка ще бъде „уникално и неповторимо произведение на изкуството“, щателно изработено от специален екип. Има безкрайни опции за персонализиране, включително персонализиран VIN номер с осем цифри, избран от собственика, който се поставяна на централния тунел.


Alfa Romeo 33 Stradale


Оборудван с врати тип „пеперуда“, новият топ-модел на Alfa Romeo има монокок от въглеродни влакна, комбиниран с алуминиева H-образна рамка и покрив, направен от комбинация от двата материала. Дори рамките на прозорците са направени от въглеродни влакна, докато задното стъкло е заменено с поликарбонат.

Салонът се предлага в два варианта - Tributo и Alfa Corse. Докато първият ще имитира класическата кола, вторият ще бъде по-спортен. Интериорът, подобен на кокпит на състезателна кола, има алуминиеви лостчета за превключване на скоростите зад волана, който е лишен от каквито и да било контроли, тъй като създателите на автомобила искат шофьора да се съсредоточите върху това, което е наистина важно – шофирането. Кабината използва комбинация от кожа, въглеродни влакна, алуминий и алкантара, като същевременно остава вярна на своя предшественик от 60-те години.

В сърцето на новия флагман на Alfa Romeo е 3,0-литров V6 двигател с двойно турбо, произвеждащ повече от 620 конски сили, насочени към задните колела. Някой може да реши, че двигателят е Nettuno на Maserati поради идентичната мощност, но създателите на модела твърдят, че това всъщност е еволюция на 2,9-литровия V6 с двойно турбо, който поставя на моделите Giulia и Stelvio Quadrifoglio.


Alfa Romeo 33 Stradale


Задвижващият агрегат работи с осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител от ZF, докато Maserati MC20 има осемстепенна DCT от Tremec. Въртящият момент не се споменава, но този шестцилиндров двигател, разработен от Alfa, разполага с 620 к.с. в моделите Quadrifoglio, Giulia GTA/GTAm и Giulia SWB Zagato.

Като алтернатива, купувачите могат да получат преродената 33 Stradale като напълно електрическа суперкола с над 750 к.с., което ще изминава 450 км по цикъла WLTP, за да съответства на Maserati GranTurismo Folgore. Електрическото 33 Stradale ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди и ще достигне максимална скорост от 333 км/ч.

Неговата спирачна сила се осигурява от въглеродно-керамични дискове Brembo и спирачна система, докато окачването се състои от конфигурация с двойно рамо с активни амортисьори и система за повдигане на предния мост.


Още снимки на новата суперкола - вижте в галерията:


0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бахмааму ( преди 1 година )
    И точното опавдание на ника))))))
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 година )
    малко са претоплили манджата, много далече от изчистените линии на предшественика
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Аз съм ( преди 1 година )
    Фаровете и решетката що имат бодли
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    GT Lord ( преди 1 година )
    Отпред прилича на Mclaren P1, отзад на Ford GT, но определено хваща окото с перфектните италиански извивки като на Моника Белучи ;)
  • #22
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма 1001 екрана. Това е супер! Писна ми от коли, дето имам усещанеот, че се качвам не в кола, ами в плестайшън, онова китайската играчка ...
  • #21
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мнооого е хубава. И отвън, и отвътре. Малко са прекалили с лед чертичките, ама може и на снимките да не изглеждат добре.
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Уникален автомобил. Дизайнът е наслада за окото. Италианско произведение на изкуството. Единствен недостатък според мен е цената. Определено е доста висока, но пък щом има кой да я изкупи, защо не.
  • #19
    7 rate up comment 27 rate down comment
    Жорко ( преди 1 година )
    Абе хора, верно ли ви харесва на външен вид?
  • #18
    2 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отпред прилича на кукумявака/сова. (сн.4)
  • #17
    19 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До Пропов. Незнайно по каква причина решавате, че ако харесвам Тесла значи не трябва да харесвам тази страхотна Алфа? Вие сериозно ли можете да харесвате само по едно нещо? За разлика от минтирита, аз няма да кажа че е грозна, кисела или не ми харесват техническите характеристики. Казвам че това е прекрасен автомобил, който не мога да си позволя. Който има излишни 3 милиона, да си го кара със здраве!