IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво е бъдещето на Alfa Romeo Giulia?

Възроденият модел навърши 8 години, но все още не е ясно дали ще продължи напред

Повторно стартиране, белязано от празненства с голяма помпозност. Това се случи на 24 юни 2015 г., когато покойният Серджо Маркионе организира голямо събитие, за да разкрие най-накрая производствената версия на дългоочакваната Alfa Romeo Giulia. 


Alfa Romeo Giulia


Създадена за две години „от най-добрите инженери, дизайнери и стилисти на компанията“, Giulia трябваше да бъде първият от 8 нови модела, планирани за три години, като инвестицията във възраждането на цялата компания беше 5 мрдд евро. Единственият нов модел, представена след Giulia, беше Stelvio през 2017 г.

От представянето през първата половина на 2016 г. Alfa Romeo е продала около 160 000 бройки от Giulua главно в Европа, Северна Америка и някои страни в Азия и Близкия изток. Освен добрите продажби, моделът има основна заслуга за отварянето на вратите на пазара в Северна Америка, където компанията-производител искаше да стъпи като част от плана за глобално разширяване.


Alfa Romeo Giulia


Сега обаче възниква логичният въпрос „Какво следва за Giulia оттук-нататък?“ Това зависи от плановете на марката за разширяване на гамата и скоростта на реализирането им. Търсенето на седани в световен мащаб продължава да намалява, така че е трудно да си представим, че Giulia ще запази настоящия си стил.

През миналата година в света са продадени 1,2 млн премиум-седани от сегмент D, което е спад с 2% спрямо предишната година. Обемите се покачват в Китай (+5%), като там седаните представляват 43% от общия обем глобални продажби. В САЩ и Китай също се отчита ръст, макар и от 1%, докато в Европа, третия по големина пазар, има спад от 25%.


Alfa Romeo Giulia


В същото време Alfa Romeo се фокусира върху SUV и кросоувърите. След премиерата на Tonale през 2022 г. марката ще представи малък SUV, който да се конкурира с MINI Countryman, Volkswagen T-Roc и др. И няма как да е различно, тъй като според последните данни 67% от продажбите на бранда през първите 5 месеца на тази година се падат именно на Tonale.

Затова и най-логично е да се предположи, че Giulia, която беше предназначена да се конкурира с германските премиум-седани от този клас, ще оцелее като име на автомобил в гамата на италианската компания, но най-вероятно ще се превърне в друг тип кола.


0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не виждам негативни коментари за "GIULIA", което показва, че дори и на предубедените български шофьори вече им светна лампичката за качествата и надежността на тази хубавица ...!
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 9 месеца )
    За съжаление Маркионе почина и този първоначален тласък, загуби инерция. Giulia е невероятен автомобил и малките проблеми които имаше в началот,о са почти ликвидирани във фейслифта на снимката. Дори немските автожурналисти признават, че тази Алфа е много добра и като пътно поведение превъзхожда аналогичните представители от Германия.Giulia никога няма да я видим в estate вариант, защото ще изяде пазара на Stelvio, който въпреки, че репликира дизайна на Giulia изглежда лично за мен нелицеприятен.
  • #9
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Giulia-та е много по-надеждна от сходните седани от други марки в този клас. Казвам го от личен опит - вече повече от 5 години с такава кола, закупена нова от Ауто Италия през 2017. 0 проблеми.
  • #8
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Абвг ( преди 9 месеца )
    Трябва да призная че на тази кола годините не и личат.
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Неразбирач ( преди 9 месеца )
    Тук постоянно,някой бърка....,в света има два вида коли:комбито и ....всички останали видове..
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Наистина повече разновидности на каросерията щяха да вдигнат забележително продажбите, комби, лифтбек купе с 5 врати, купе с две врати, кабриолет и кроскупе и дълъг СУВ, щеше да е доста по различно
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    по безмисленно от кроскомби е кросовър
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Какво значи мъжки автомобил? Ако ветеран от Афганистан слезе от VW UP, това прави ли го не-мъж? А ако Азис слезе от Maybach, това прави ли го мъж?
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Крос комби ( преди 9 месеца )
    Преработена в крос комби ще избие рибата. Оказа се, че именно крос комбито е най-подходящия мъжки и семеен автомобил. Че и го разбрах, след три десетилетия експерименти с кви ли не кошници!
  • #2
    3 rate up comment 28 rate down comment
    v-1 ( преди 9 месеца )
    На платежоспособните клиенти не им трябват, не надеждни коли. Алфата е много красива, и също толкова не-надеждна. За това и бъдещето и не е ясно и продажните са малки...