IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво е бъдещето на Alfa Romeo Giulia?

Възроденият модел навърши 8 години, но все още не е ясно дали ще продължи напред

Повторно стартиране, белязано от празненства с голяма помпозност. Това се случи на 24 юни 2015 г., когато покойният Серджо Маркионе организира голямо събитие, за да разкрие най-накрая производствената версия на дългоочакваната Alfa Romeo Giulia. 


Alfa Romeo Giulia


Създадена за две години „от най-добрите инженери, дизайнери и стилисти на компанията“, Giulia трябваше да бъде първият от 8 нови модела, планирани за три години, като инвестицията във възраждането на цялата компания беше 5 мрдд евро. Единственият нов модел, представена след Giulia, беше Stelvio през 2017 г.

От представянето през първата половина на 2016 г. Alfa Romeo е продала около 160 000 бройки от Giulua главно в Европа, Северна Америка и някои страни в Азия и Близкия изток. Освен добрите продажби, моделът има основна заслуга за отварянето на вратите на пазара в Северна Америка, където компанията-производител искаше да стъпи като част от плана за глобално разширяване.


Alfa Romeo Giulia


Сега обаче възниква логичният въпрос „Какво следва за Giulia оттук-нататък?“ Това зависи от плановете на марката за разширяване на гамата и скоростта на реализирането им. Търсенето на седани в световен мащаб продължава да намалява, така че е трудно да си представим, че Giulia ще запази настоящия си стил.

През миналата година в света са продадени 1,2 млн премиум-седани от сегмент D, което е спад с 2% спрямо предишната година. Обемите се покачват в Китай (+5%), като там седаните представляват 43% от общия обем глобални продажби. В САЩ и Китай също се отчита ръст, макар и от 1%, докато в Европа, третия по големина пазар, има спад от 25%.


Alfa Romeo Giulia


В същото време Alfa Romeo се фокусира върху SUV и кросоувърите. След премиерата на Tonale през 2022 г. марката ще представи малък SUV, който да се конкурира с MINI Countryman, Volkswagen T-Roc и др. И няма как да е различно, тъй като според последните данни 67% от продажбите на бранда през първите 5 месеца на тази година се падат именно на Tonale.

Затова и най-логично е да се предположи, че Giulia, която беше предназначена да се конкурира с германските премиум-седани от този клас, ще оцелее като име на автомобил в гамата на италианската компания, но най-вероятно ще се превърне в друг тип кола.


0 от 500
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много красива кола, ама платежоспособните клиенти искат или SUV, или Тесла Y. Ясно е, че едни търсят багажник, а други гледат да не останат назад от комшията. За мен нито Стелвио, нито Тонале се доближават поне малко до представата за хубава кола, докато Джулия си е мечта. Ако направят комби, може и да продават, но дано не направят. БМВ и Мерцедес достатъчно се излагат с комбитата си.